امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
سرویس : ورزشی زمان :   ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۰:۱۲ شناسه خبر : ۹۵۹۰

لیگی که در شان تیم سوم جهان نیست؛ ناتوان مثل سازمان لیگ فوتسال تهران- وارش نیوز- لیگ برتر فوتسال امسال با مشکلات بسیار زیادی در امر داوری‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی روبرو است.

سیدمهدی خادم‌نبی

به گزارش وارش نیوز به نقل از ایرنا، دیدار تیم‌های فوتسال راگا تهران و شرکت ملی حفاری اهواز روز پنجشنبه در چارچوب هفته دهم و در شهر ری برگزار شد. این بازی که با شکست تیم تهرانی به اتمام رسید، در پایان به جنجال و درگیری کشیده شد.

بازی این دو تیم که از همان ابتدای نیمه نخست به دلیل اعتراض به تصمیمات داوری با حاشیه همراه بود در پایان و بعد از شکست تیم راگا و اعتراض برخی سکونشینان به بازیکنان تیم شرکت ملی حفاری به درگیری و زد و خورد در میدان مسابقه تبدیل شد و صحنه‌های ناخوشایندی رقم خورد.

البته این اولین باری نبود که ما از این دست اتفاق‌ها در لیگ برتر فوتسال می‌بینیم. اهالی فوتسال و ورزش بارها شاهد این درگیری‌ها و جنجال‌ها بودند و به نوعی این موضوع برای آن‌ها به طور کامل، عادی شده است. 

 

داوری پراشتباه و ضعف کمیته داوری

لیگ برتر فوتسال در این فصل با تاخیر بسیار زیادی نسبت به رشته‌های دیگر آغاز شد. البته می‌توان گفت که اگر پیگیری رسانه‌ها و دوست‌داران این رشته نبود، همین لیگی هم که در حال برگزاری است، یا برگزار نمی‌شد و یا بسیار دیرتر انجام می‌شد. اما همین لیگ پر دردسر از همان ابتدا با اعتراضات گسترده به داوری شروع شد. سرمربی تیم‌ها از هفته‌های ابتدایی لیگ معتقد بودند که داوری‌ها در حد لیگ برتر فوتسال ایران نیست. 

به طور مثال «محمد کشاورز» سرمربی تیم فوتسال راگا تهران در گفت و گو با ایرنا در مورد درگیری در پایان دیدار تیمش با تیم حفاری اهواز، اظهار داشت: سوت‌های پیاپی و اشتباه داور باعث شد تا بازی از دست ما خارج شود. تیم ما در ۱۰ دقیقه پایانی بازی به دلیل داوری ضعیف، عصبی شد و این موضوع کار را برای ما سخت کرد. با بررسی فیلم بازی به این نتیجه رسیدیم که داور از چهار گلی که دریافت کردیم، روی ۲ گل به طور واضح مقصر بود و اشتباه کرد. آیا می‌شود بازیکنی از این موضوع ناراحت و عصبانی نشود؟

«کیاوش علاسوند» سرمربی جوان تیم فوتسال ملی‌ حفاری نیز اظهار داشت: در دقایق پایانی این بازی، یکی از بازیکنان راگا تهران تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار گرفت و متاسفانه این اتفاقات رخ داد. باشگاه راگا در کل مجموعه‌ای با اخلاق هستند و من جز خوبی از آن‌ها ندیدیم اما فکر می‌کنم عوامل بیرونی باعث شدند تا این جنجال‌ها به وجود بیاید. به نظر من داور بازی می توانست با قضاوت قاطع‌تر،جلوی این درگیری را بگیرد.

ضعف سازمان لیگ فوتسال در رعایت پروتکل‌های بهداشتی

البته این درگیری‌ها دلیل دیگری‌ هم داشت. سازمان لیگ فوتسال از همان ابتدای لیگ قانونی گذاشت که هر تیم تنها می تواند پنج نفر را بر روی سکوهای سالن محل برگزاری مسابقه داشته باشد اما با شروع لیگ و منتشر شدن عکس‌ها و فیلم بازی‌های لیگ متوجه شدیم که در هر دیدار افراد زیادی بدون مجوز در سال حضور پیدا می‌کنند.

به طور قطع سازمان لیگ فوتسال در این موضوع بسیار ضعیف عمل کرده و می‌توان گفت که پروتکل‌های بهداشتی از سوی این سازمان به خوبی رعایت نشده است.

کشاورز در این خصوص عنوان کرد: برخی افراد اضافی در سالن حضور داشتند. اینجا باید از ناظر بازی بپرسیم که این افراد به چه شکل وارد سالن شده‌اند. مگر همان اول لیگ نگفتند هر تیم می‌تواند پنج نفر در سکوها داشته باشد؟ پس چرا الان در همه سالن‌ها شاهد حضور بالغ بر ۳۰ نفر هستیم؟ البته تاکنون مشکلی هم پیش نیامده اما فدراسیون و سازمان لیگ باید کنترل بهتری روی مسابقات داشته باشند. ما از سختگیری در قانون استقبال می‌کنیم.

علاسوند سرمربی تیم شرکت ملی حفاری نیز خاطر نشان کرد: افراد زیادی بدون مجوز در سالن حضور داشتند  که دیگر دلیل درگیری‌ها بود. از ناظر بازی گله دارم چرا که او نتوانست مانع حضور افراد غیر مرتبط به سالن شود. به نظر من ناظرهای سازمان لیگ فوتسال باید به جای سخت‌گیری در موارد جزیی، به موارد مهم‌تر و کلی‌تر اهمیت بیشتری دهند. 

حالا باید ببینیم که سازمان لیگ فوتسال پس از این درگیری که رسانه‌ای شد، چه تصمیماتی در مورد داوری‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ می‌کند. البته با این وضع فدراسیون فوتبال و روی هوا بودن آن در همه زمینه‌ها، امیدی نیست که مسوولان فوتسال که دو ماه دیگر میهمان پست‌هایشان هستند در این زمینه دلشان بسوزد تا کاری کنند.  

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر