امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۹/۱۰/۵ - ۱۱:۰۷ شناسه خبر : ۹۴۳۶

زیر و بم نحوه ورود به بورس نکته ای که در سرمایه گذاری و ورود به بازار سرمایه کم تر مورد توجه قرار گرفته، آگاهی و دانش کامل برای سرمایه گذاری در این بازار است. موضوعی که مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ضمن تاکید بر اهمیت آن، زیر و بم نحوه ورود به بازار سرمایه و کسب دانش درمورد این بازار را نیز تشریح کرد.

بهنام بهزادفر با تاکید بر اینکه حضور فعال در بازار سرمایه برای مردم، دولت ها و شرکت های پذیرفته شده که ناشرین محسوب می شوند مزایای زیادی دارد، اظهار کرد: به طور کلی حضور در بازار سرمایه برای سرمایه گذاران مزایایی همچون مشارکت در سود و اداره شرکت ها، برخورداری از حمایت قانونی سازمان بورس و اوراق بهادار، امکان سرمایه گذاری با هر مبلغی، قابلیت نقدشوندگی بالا، برخورداری از شفافیت بالا، بازدهی بالاتر نسبت به سایر بازارهای موازی در بازه بلند مدت و سرمایه گذاری در بازار مولد و مشارکت در اقتصاد پویا را دارد. ناشرین و دولت ها نیز از بابت بازار سرمایه ای پویا منافعی دارند که پرداخت به آن در این مقال نمی گنجد.

وی ادامه داد: اما حضور سرمایه گذاران در این بازار بدون دانش و آگاهی لازم مسائلی را در پی دارد و ممکن است هم باعث اضطراب آن ها شود و هم ریسک کلی سرمایه گذاری آن ها را بالا ببرد. علاوه بر آن در حال حاضر حدودا ۴۰ ابزار و قرارداد در چهار بورس کشور تعریف شده که اکثر آن ها توسط سرمایه گذاران حقیقی قابل استفاده است. این ابزارها به همراه تحولات اقتصادی کشور پیچیدگی سرمایه گذاری در بورس را که ماهیتا نوسانی است بالا می برد. به همین منظور توصیه می شود سرمایه گذاران حتما قبل از ورود به این بازار آگاهی کسب کنند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه رمز موفقیت در بازار سرمایه را می توان سرمایه گذاری در خود سرمایه گذار دانست، گفت: این امر با افزایش سواد مالی حاصل می شود. به طور کلی سرمایه گذاران می توانند به دو طریق مستقیم یا غیر مستقیم وارد بورس شوند. در روش غیر مستقیم نیاز به منابع آموزشی بسیار کم تر است. در این روش تنها نحوه انتخاب صندوق ها و یک سبدگردان اهمیت دارد. در خصوص صندوق های سرمایه گذاری سایت fipiran.com  اطلاعات کاملی ارائه می دهد و تاکنون چندین کتاب هم در خصوص انتخاب صندوق به تالیف درآمده که سرمایه گذاران می توانند از آن ها استفاده کنند. در خصوص سبدگردان هم تقریبا در جلسات حضوری سرمایه گذار به طور کلی نسبت به حقوق و ویژگی های سرمایه گذاری آگاه خواهد شد.

بهزادفر افزود: چنانچه شخصی سرمایه گذاری مستقیم را انتخاب کرده باشد حتما باید دوره های آموزشی مناسب را گذرانده و به توصیه های سرمایه گذاری که در همه بورس ­های دنیا نیز تکرار می شود توجه کند. در حال حاضر دوره آموزشی آشنایی با سرمایه گذاری در بازار سرمایه، تابلوخوانی، تحلیل تکنیکال، بنیادی و روانشناسی بازار برای سرمایه گذارانی که قصد خرید و فروش سهام را دارند لازم است. سرمایه گذارانی که تمایل به استفاده از ابزارهای مختلف مالی را دارند می توانند در دوره های ابزارهای نوین مالی نیز شرکت کنند. برای هر کدام از این دوره ها منابع و کتب آموزشی هم وجود دارد که می توان استفاده کرد.

وی گفت: اکثر این موارد هم در قالب ویدئو، متن و پادکست نیز موجود است که سرمایه گذاران می توانند این منابع را در بخش آموزش سایت مدیریت فناوری بورس تهران به اسم www.tsetmc.com دنبال کنند. در کنار آن سایت بورس مدیا به نشانی www.boursemedia.ir نیز مطالب آموزشی را در قالب ویدئو در اختیار مخاطبین قرار داده است. در کنار مطالعه موارد آموزشی فوق الذکر به این نکته توجه داشته باشیم که حضور و تجربه در این بازار نیز بخشی از مسیر موفقیت است./ایسنا

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر