امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۹/۹/۱۹ - ۲۲:۳۲ شناسه خبر : ۹۳۹۰
حجت الاسلام تسخیری در مراسم معارفه مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه کربلا:
کارآمدی نظام علت هجمه‌های دشمن است/ روحانیتی که غرب‌گرا و غرب‌گدا است،مورد تائید ملت اسلامی نیست مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با تاکید بر اینکه روحانی باید انقلابی، در خط رهبری و مبارز باشد، گفت: روحانیتی که وابسته به غرب ، غرب گرا و غرب گدا است مورد تائید ملت اسلامی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه  مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه کربلا با اشاره به اینکه نهاد مقدس سپاه مهم‌ترین ماموریت آن حفظ انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن است، گفت: انقلاب اسلامی یک عطیه  وهدیه الهی است که بعد از ۱۴۰۰ سال انقلابی در دنیا شکل بگیرد، که پیامبر (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام)آرزوی آن را داشتند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این مطلب که اگر یک مرور اجمالی به تاریخ صدر اسلام تا به امروز داشته باشیم، مشاهده خواهیم کرد که  بعد از ارتحال پیامبرگرامی اسلام حتی نگذاشتند به اندازه یک ساعت امیرالمومنین علی (علیه السلام) بر کرسی امامت تکیه بزند، افزود: امیر المومنین علی (علیه السلام) در حکومت بود نه به عنوان امام بلکه به عنوان خلیفه، نه بلافصل بلکه با فاصله به خلافت رسیدند. وقتی که حضرت حکومت را  با عنوان خلیفه مسلمین نه به عنوان امام مسلمین با شرایط پذیرفت در طی حدودا چهار سال حکومت، سه جنگ بزرگ بر علیه حضرت راه اندازی کردند.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به سه جنگ بزرگ در دوران حکومت امیرالمومنین علی (علیه السلام) ادامه داد: جنگ‌هایی که در دوران امام اتفاق افتاد؛ سخت‌تر از  همه جنگ‌های دوران پیامبر گرامی اسلام و سه خلیفه دیگر بوده است. آن هم  جنگ‌های داخلی و روبرو شدن با  انسان‌هایی که یک روزی در کنار امام و همراه ایشان در محضر پیامبر (ص)  شمشیر‌ها برعلیه کفار برهنه می‌شد، اما در دوران حکومت حضرت، شمشیر‌ها به روی امام کشیده شد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح بر اینکه نزدیکترین اشخاص به پیامبر گرامی اسلام و امیرالمومنین علی (علیه السلام) یا خودشان از راه منحرف یا خانواده‌های آن‌ها دچار انحراف شدند، بیان کرد: برای نمونه زبیر، طلحه و ابن مسعود از جمله کسانی بودند که دچار انحراف شدند. لذادر تاریخ آمده است حتی  فرزند مقداد از اصحاب امیرالمومنین (علیه السلام) به پیروان جمل پیوست و در جنگ جمل کشته شد.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه امام را کسانی به شهادت رساندند که خود را ولایتی‌ترین فرد میدانستند، افزود: امروزه هم خیلی‌ها خود را ولایتی میدانند و دم از ولایت مدار بودن می‌زننداما عملکرد آن‌ها بر خلاف ادعاهایشان است.

 مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا اضافه کرد: وقتی حکومت به دست امام حسن مجتبی (علیه السلام) می‌رسد، این حکومت شش ماه دوام نیاورده چرا که یاران نزدیک امام ایشان را ترور شخصیتی و به شهادت می‌رسانند.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بعد از امام حسن مجتبی (علیه السلام) دیگر حکومتی شکل نگرفته است، گفت: ائمه (علیهم السلام) آرزو می‌کردند که حکومت اسلامی تشکیل دهند. لذادشمن آنقدر نفوذ می‌کند و افرادی را در مقابل جریان ولایت قرار میدهد که همان افراد مدعی ولایت  دست به شهادت امام می‌زنند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که بعد از ۱۴۰۰ سال انقلاب اسلامی  ایران شکل گرفت؛ تاکید کرد:ایران اسلامی عروةالوثقی جهان اسلام  است و به  دنیا عزت میدهد.

حجت الاسلام تسخیری با پاسخ به چرایی این مطلب که هجمه‌ها از سوی آمریکا و اروپا بر علیه ایران اسلامی گسترده است، خاطرنشان کرد:ایران اسلامی ایران مقتدر است و مدل حکومت آن  یک مدل نوین و کارآمد است  و دشمن  برای آنکه آن را ناکارآمد نشان بدهند در حال ضربه زدن به انقلاب است.

 مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا  با تصریح بر اینکه نباید عملکرد خائنین به نظام و عده‌ای مفسد را پای نظام نوشت، گفت:  حرف دنیای اسلام امروز نشات گرفته از امامین انقلاب است که بعنوان نائب امام زمان (اروحناه فداه) مطرح می‌شوند که دنیا را متوجه انقلاب اسلامی کردند.

حجت الاسلام تسخیری  دلیل بغض و کینه و ترور مردان استوار انقلاب اسلامی توسط دشمنان را، مدل حکومت داری جمهوری اسلامی دانست و افزود: انقلاب اسلامی روز به روز در حال صعود است،   اما دنیای غرب رو به افول است؛ لذا اگر مشکلی هم در جامعه مشاهده می‌شود، بخاطر بی تدبیری مسئولان است که به انتخاب برمی گردد.

 مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه روند انقلاب کند نشده است، بلکه سیر و حرکت خود را دارد، اضافه کرد: سیر انقلاب صعودی، اما عملکرد برخی مسئولان نزولی است.
حجت الاسلام تسخیری به نقش روحانیت در سیر صعودی انقلاب اشاره کرد و افزود: روحانیتی که به معاش و معاد  مردم می‌اندیشید در سیر انقلاب نقش دارد نه  آن روحانی که می‌گوید ما مامور به بهشت بردن مردم نیستیم؛ لذا انقلاب با پیشگامی روحانیت که در راس آن روحانی نائب امام زمان (اروحنا له فداء) قرار دارد، اداره می‌شود.

 مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید بر اینکه روحانی باید انقلابی، در خط رهبری و مبارز باشد، گفت:  روحانیتی که وابسته به غرب، غرب گرا و غرب گدا است  مورد تائید ملت اسلامی نیست؛ لذا روحانیتی که امت انقلابی را پرورش می‌دهد و اعتماد به امت اسلامی دارد نه غرب، میتواند در سیر انقلاب نقش آفرین باشد.

 حجت الاسلام تسخیری در ادامه سخنان خود به وظیفه بسیج طلاب اشاره کرد و گفت: یکی از ماموریت‌های بسیج طلاب باید در حوزه پرورش روحانی انقلابی باشد  تا این روحانی در وسط میدان نقش آفرینی کند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح بر اینکه ماموریت بسیج طلاب فقط در حوزه علمیه و مساجد نیست، خاطرنشان کرد: بسیج طلاب باید روحانی را تربیت کند که آن روحانی رهبری یک محله یک شهرستان را برعهده بگیرد و تاثیرگذار باشد.

 به گفته حجت الاسلام تسخیری بسیج طلاب باید بتواند، طلاب و روحانیون انقلابی را به صحنه بیاورد و روحانیون  را به درون جامعه و به میان مردم ببرد.
 
 در پایان مراسم از زحمات حجت الاسلام کاتبی تقدیر، و حجت الاسلام اصغری به عنوان مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه کربلا معارفه شد. گفتنی است حجت الاسلام اصغری  سابقا در سمت مسئول دفتر نمایندگی سپاه شهرستان  تنکابن مشغول فعالیت بود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر