امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۹/۶ - ۱۱:۴۴ شناسه خبر : ۹۳۳۶

همچنان مهمانی‌های خانوادگی بیشترین مکان ابتلا به کرونا در بابل است دکتر حسینعلی نیک بخت عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی از گزارش ردیابی تماس بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان بابل با همکاری واحد بیماریهای واگیر دانشگاه خبر داد و گفت: مهمانی‌های خانوادگی همچنان بیشترین مکان های ابتلا به کرونا در بابل است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر حسینعلی نیک‌بخت با اشاره به اینکه گزارش منتشرشده تا انتهای آبان 1399 در شهرستان بابل هست، گفت: میانگین سنی در افراد بستری 56  و بیماران سرپایی 45  سال بود که به‌طورکلی میانگین سنی بیماران از اول بیماری تاکنون به‌طور کمی روند کاهشی داشته و میانگین سنی بیماران بستری همچنان حداقل یک دهه بیشتر است.


عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی با اشاره به اینکه افراد مسن تر همچنان باید در اولویت برنامه های پیشگیری و مراقبت قرار گیرند، گفت: در بابل مدت‌زمان شروع علائم تا دریافت درمان 2 روز بوده است.


دکتر نیک‌بخت با اشاره به اینکه کلیه بیماران به‌طور متوسط کمتر از 48 ساعت در بابل شناسایی می‌شوند، تصریح کرد: طی بررسی بعمل آمده بیش از یک‌سوم این افراد به‌طور قطعی با یک بیمار دچار علائم تنفسی، تماس نزدیک داشتند و و این تماس نزدیک در حدود بیش از نیمی در خانواده و محل کار بوده و شرکت در مراسمات و اجتماعات نیز در رده های بعدی قرار داشتند.


وی با اشاره به اینکه آموزش به خانواده‌ها و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل کار و عدم حضور کارکنان مبتلابه مدت حداقل دو هفته مورد تأکید هست ، بیان داشت: زنگ خطر فعلی، عدم پایبندی 70% از افراد بیمار به قرنطینه خانگی دوهفته‌ای است که این مقدار در پایان مهرماه 75% بوده است.


عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: علاوه بر آموزش باید فرهنگ‌سازی و حمایت‌های اجتماعی و روانی صورت گیرد که همکاری‌های بین بخشی را می‌طلبد.


دکتر حسینعلی نیک‌بخت اظهار داشت: مراسمات و مهمانی‌های خانوادگی با 35 درصد، بازارچه‌های محلی با 28 درصد، حضور در مراکز خدماتی بیش از 21 درصد و حضور در مراکز خرید بزرگ مثل هایپرمارکت ها بیش از 17 درصد محل تردد افراد مبتلا به کرونا طی 14 روز قبل از شروع علائم بوده است که قابل‌توجه بوده و همچنان آموزش، فرهنگ‌سازی و نظارت بیشتر را می‌طلبد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر