امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۷/۱۰ - ۱۰:۳۳ شناسه خبر : ۹۱۷۷

بهداشت مدارس مازندران نیازمند تقویت نیروی خدماتی ساری - وارش نیوز- آموزش و پرورش مازندران با در اختیار داشتن حدود چهار هزار و ۵۰۰ مدرسه تنها ۲ هزار نیروی خدماتی دارد که نشان از کمبود جدی نیروهای خدماتی در این مدارس آن هم در شرایط کرونایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این روزهای با توجه به فراز و نشیب فراگیری شیوع ویروس کرونا و تداوم آن در فصل جدید آموزشی، مدارس بیش از هر زمان دیگر نیاز به نیروی خدماتی برای حفظ سلامت محیط مدرسه و ضدعفونی جهت جلوگیری از احتمال انتقال ویروس دارند. 

مدارس مازندران نیز به واسطه قرمز بودن شرایط کرونایی استان و همچنین نزدیکی به فصل سرما و شیوع ویروس آنفلوانزای نیازمند حضور مستمر نیروهای خدماتی برای تامین سلامت و بهداشت محیط هستند ، اما آمارها نشان می دهد که مدارس استان با کمبود جدی نیروی خدمات مواجه هستند که ممکن است در تامین سلامت این مدرسه پیامدهای نگران کننده ای ایجاد کند. 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر تنها ۲ هزار نیروی خدماتی در میان حدود چهار هزار مدرسه استان فعال هستند. 

علی سهرابی جذب نیروی خدماتی را یکی از معضلات چند ساله آموزش و پرورش استان دانست و افزود : حدود ۱۰ سال است که از جذب نیروی خدماتی محروم هستیم و فشار زیادی در این بخش به مجموعه آموزش و پرورش وارد می شود. 

وی همچنین به افزایش سن نیروهای خدماتی و کاهش کیفیت خدمت‌رسانی آنان اشاره کرد و گفت : برخی از نیروهای خدماتی مدارس مازندران مجبور هستند در ۲ یا چند مدرسه به طور همزمان کار کنند. 

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۴۰۰ مدرسه غیرانتفاعی خارج از مسئولیت تامین نیروی خدماتی دولتی قرار دارند، افزود: حدود یکهزار مدرسه به دلیل کمبود دانش‌آموز که عمدتاً زیر ۲۰ نفر جمعیت دارند ، طبق قانون نیازی به حضور نیروی خدماتی ندارند.  

سهرابی با اشاره به اینکه استاندارد آموزشی حضور یک نیروی خدماتی در مدرسه است ، افزود: طبق تازه ترین رایزنی که با وزارت آموزش و پرورش انجام داده ایم، مقرر گردید برنامه ای برای جذب نیروی خدماتی به استان مازندران ابلاغ کنند. 

وی گفت: وجود نیروی خدماتی به ارتقای سلامت مدرسه و دانش آموزان کمک بسیاری خواهد کرد و باید توجهی جدی هم درون استان و هم در سطح وزارتخانه به این مسئله شود. 

شهرداری‌ها به کمک سلامت مدارس می‌آیند

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش همچنین به مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مازندران مبنی بر تامین نیروی خدماتی از سوی شهرداری ها اشاره کرد و افزود: طبق این مصوبه شهرداری ها موظف به تامین نیروی خدماتی برای مدارس هستند. 

سهرابی مسئولیت نیروهای خدماتی شهرداری را فقط منوط به ضدعفونی مدارس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و تاکید کرد: این نیروها مسئولیتی در قبال وظایف خدماتی جاری مدارس ندارند. 

وی به مکاتبات با ادارات شهرستانی و شهرداری های استان اشاره کرد و گفت: این  کار در حال انجام است و امیدواریم در کوتاه مدت شهرداری ها به مسئولیت خود عمل کنند. 

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش این اقدام را درمان موقتی دانست و افزود: آموزش و پرورش برای حل دائمی باید اجازه جذب نیروی خدماتی دریافت کند. 

آموزش و پرورش مازندران در سال تحصیلی جاری ۵۰۸ هزار دانش آموز دارد که تقریبا ۳۰ درصد آنان به صورت حضوری در مدرسه تحصیل می‌کنند. 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر