امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۷/۷ - ۱۲:۰۷ شناسه خبر : ۹۱۳۲

افزایش ۵ درصدی کشته شدگان موتور سوار در پنج ماه امسال وارش نیوز/ مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت :در پنج ماه سالجاری ۵۹ نفر( همگی مرد) موتور سوارها در حوادث ترافيكي استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵درصد افزایش داشت.


به تفکیک شهر حادثه
به گزارش روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان مازندران ، دکتر علی عباسی افزود : ساري با 14 ، آمل با 8 و نکا با 6  مورد بيشترين و شهرستان های نور ، محمودآباد ، گلوگاه و میاندرود هر کدام با تعداد يك نفر كمترين تلفات موتور سوار را دارند.
بیشترین ماه
بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز استان ، بيشترين فوتي در خرداد و تیر ماه هر کدام با 15 فوتی بیشرین  و  اردیبهشت با 7  مورد گزارش شده است .
به تفکیک سن متوفیان
بر اساس آمار بيشترين گروه سني كه مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سني 21 تا 30 سال با آمار 19 فوتي و کمترین گروه سني 50 تا 41 سال با 5 فوتي به ثبت رسید.
تفکیک محل تصادف
دکتر عباسی با اشاره به فوت تعداد 38 نفر از موتور سوارها در محور برون شهری و راه روستایی و 21 مورد هم محور درون شهری افزود: از کل فوت شدگان 52 نفر راننده موتور و 7 نفر سرنشین موتور هستند.
گفتنی است : تعداد 249 نفر در پنج ماه امسال در تصادفات رانندگی کشته شدند که 24 درصد آن مربوط به موتور سوار ها  هستند.
 این مقام اجرایی استان گفت: شايعترين علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزي و عوارض ناشي از آن و سپس خونريزي وسيع، صدمات و شكستگي هاي متعدد از عوامل ديگر منجر به مرگ در موتورسواران در پنج ماهه سالجاري بوده كه اميد مي رود با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي و استفاده از كلاه ايمني شاهد كاهش چشمگير آن باشيم.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر