امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۷/۳/۱۳ - ۱۶:۲۵ شناسه خبر : ۸۵۱
یادداشت اختصاصی وارش نیوز
لزوم همگرایی مسئولان در حل معظل کم‌آبی باید پذیرفت که مازندران در چند سال آینده به میدان جنگ کم‌آبی تبدیل خواهد شد. استانی که بخش اعظمی از اقتصادش توسط کشاورزی، دامداری و ماهی‌گیری اداره می‌شود. باید روزهای سختی را به چشم ببیند

اختصاصی وارش نیوز: مدتهاست زنگ خطر کمبود آب در کشور ما به صدا در آمده است ومسایل مشکلات پیرامون این موضوع هم همینطور. کاملا طبیعی است که وقتی اتفاقی در حال رخداد است عده‌ای آن را تحلیل کرده و تذکر می‌دهند عده‌ای دیگر برای حل مشکل شروع به ارائه راهکار و فعالیت می‌کنند و برخی هم جدی نمی‌گیرند و تحلیل‌های پوچ و به ظاهر هوشمندانه ارائه می‌دهند. اصرار دارند این تحلیل‌ها را به خورد مردم دهند که اغلب این افراد از این فضا و گل‌آلود کردن آب ماهی‌های درشتی صید می‌کنند.
اما در این میان مردم هستند که می‌توانند نقش اصلی را در حل مشکل ایفا کنند آن هم زمانی که مسئولین و دست‌اندرکاران عمق فاجعه را بدون کم و کاستی و با صداقت به گوششان برسانند و صادقانه از آن‌ها کمک بخواهند. اما اگر مسئولین و مدیران مرتبط خودشان هنوز در خواب باشند یا اینقدر سرگرم صید ماهی از آب گل آلود کرده خودشان باشند که فراموش کنند می‌توان مردم را به کار بگیرند؛ آن زمان می‌توان گفت فاجعه‌ای عظیم در حال شکل گرفتن است. در مورد معضل آب و کمبود آب در استان مازندران و شهر ساری دقیقا به همین منوال است که نا‌هماهنگی و جدی نگرفتن این مشکل بزرگ و صادق نبودن با مردم در آینده‌ای نزدیک مازندران را به یکی از کم‌آب‌ترین استان‌های کشور بعد از اصفهان و چهار‌محال‌بختیاری تبدیل خواهد کرد. علی‌رغم تمام خیالاتی که مردم دارند که سد و دریا و رودخانه‌های چنین و چنان می‌تواند نجاتشان دهد اما واقعیت چیز دیگریست.
باید پذیرفت که مازندران در چند سال آینده به میدان جنگ کم‌آبی تبدیل خواهد شد. استانی که بخش اعظمی از اقتصادش توسط کشاورزی، دامداری و ماهی‌گیری اداره می‌شود. باید روزهای سختی را به چشم ببیند. اما در این بین قصه غم‌انگیز و درد‌آور انتقال آب مازندران به سمنان در نوع خود جای بسی تأمل دارد که واقعا چرا؟ چه دست‌هایی پشت این قصیه است که استان مظلوم مازندران را می‌خواهند قربانی استانی دیگر کنند؟ چند سال قبل این موضوع در مجلس مطرح شده و با مخالفت شدید نمایندگان شهر ساری مواجه شد. دامادی نماینده وقت مرمد ساری و میاندورود نامه‌های بسیاری در رد این موضوع و مخالفت با این طرح نوشتند و به اطلاع مردم رساندند. اما مجددا در هفته‌های اخیر دست‌های پشت پرده و مافیای آب این سناریو را به شکلی جدید باز نویسی کرده‌اند و با استفاده از فضای رسانه و ایجاد اختلاف بین نمایندگان شهر ساری و میاندرود در حال اجرای طرحشان هستند. تاریخ نشان داده که انسان‌ها بیشترین صدمه را از اختلاف و تفرقه خوردند و بالعکس همیشه اتحاد و یکدلی باعث بوجود آمدن نتایج درخشانی شده است.
اینکه کدام نماینده بیشتر تلاش کرده یا بیشتر سخنرانی کرده و درخصوص این مسئله فریاد زده مهم نیست. اینکه کدام نماینده بیشتر برای شهرش دلسوزانده مهم نیست. این مسائل می‌ماند بین خودشان و خدای خودشان. در حال حاضر با اهمیت‌ترین امر این است که هر دو نماینده ما دوش به دوش هم و دست در دست هم با حمایت مردم شریف استان و همدلی مدیران و دستگاه‌های اجرایی سد یک‌دلی و یکرنگی و صداقت را در مقابل این خواسته نابجا و این طرح غلط ایجاد کنند. این امر محقق نمی‌گردد، جز با نشست‌های متعدد و برنامه‌ها و اهداف مشترک هر دو نماینده و حمایت اطرافیانشان و انسجام و اتحاد رسانه‌های استان.
برای یکبار هم که شده به احترام مردم و خاک لاله گون استان مازندران، طعم شیرین اتحاد و یک دلی را بچشیم تا به امید حضرت حق این مردم شریف و زحمتکش به خواسته قانونی و حق مسلمشان دست پیدا کنند. با اتحاد و یکدلی می‌توانیم راه مقابله با مشکل کم‌آبی رابه دیگر استان‌های کشور عزیزمان نشان دهیم و سر مشقی طلایی و زرین باشیم برای روزهای‌سخت و روزهای مقابله با کم‌آبی.

سید علی‌اکبر کیا

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر