امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۱۱:۱۲ شناسه خبر : ۸۳۳۱

پلمب ۸۹۵ اماکن عمومی شهرستان بابل از ابتدای اسفند بابل- وارش نیوز، دکتر مصطفی جوانیان از پلمب ۸۹۵ اماکن عمومی در دو گام سالم سازی محیط و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مبارزه با کرونا از ابتدای اسفند تاکنون در بابل خبر داد.

به گزارش وارش نیوز/ دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل  با اشاره به اینکه در طرح سالم سازی محیط  1982  نفر در مبارزه با کرونا حضور فعال داشتند، گفت: حدود 1091 کیلومترمربع از شهرستان بابل شامل منازل واقع درمناطق قرمز، منازل موارد مبتلا به کرونا، منازل افراد فوت شده و.. با همکاری بخشداری ها، شهرداری ها، دهیاران و شوراها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیجیان، گروههای جهادی و گروههای مردمی گندزدایی شد.
 وی افزود: زندان شهرستان، مجتمع تحت پوشش بهزیستی، مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، مراکز نگهداری سالمندان دولتی بیش از 5 بار گندزدایی شد.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل  با اشاره به اینکه  100 درصد جانباختگان کرونا با پروتکل های بهداشتی دفن شده اند، بیان داشت: 24 هزار و 500 مورد بازرسی از مراکز تولیدی، خدماتی، صنایع شهرستان صورت گرفت و حدود 19670 واحد هم کد رهگیری سلامت دریافت نمودند.
دکتر جوانیان بیان داشت: از ابتدای اسفند تاکنون در دو گام سالم سازی محیط و رعایت فاصله گذاری اجتماعی،
 بازرسی از مراکز و اماکن عمومی از سوی واحد بهداشت محیط معاونت بهداشتی انجام پذیرفت.
 وی اذعان داشت: در گام سالم سازی محیط در بازرسی های مشترک با اماکن نیروی انتظامی و اصناف از 4853 اماکن بازدید بعمل آمد و 842 مکان پلمب گردید و 83 پرونده هم به مقامات قضایی ارجاع شد و بیش از 2 هزار قلیان نیز جمع آوری شد.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل  گفت: در گام دوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی که از ابتدای تیر ماه شروع گردید، 10469 بازدید از اماکن عمومی صورت گرفت که 431 تعداد اخطاریه صادر شده و 53 واحد تعطیل و به دادگاه و تعزیرات معرفي  شدند وهمچنین سهمیه 46 واحد خبازي قطع گردید.
 دکتر جوانیان اذعان داشت: در بررسی های صورت گرفته در گام دوم، خواربارفروشی ها کمترین و ادارات بیشترین رعایت در انجام نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را داشتند و پمپ بنزین ها، نانوایی ها، دفاتر پیشخوان، هایپرمارکت ها، قنادی و بانک ها به ترتیب بعد از خواربارفروشی ها کمترین رعایت در انجام پروتکل های بهداشتی را داشتند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر