امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۲
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۵/۱۹ - ۱۷:۵۸ شناسه خبر : ۸۲۷۲
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
راه اندازی شبکه شاد اقدامی بزرگ و ملی برای آموزش مجازی است ساری- وارش نیوز/ مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: شبکه شاد اقدامی بزرگ، ملی، وسیع و محیطی مناسب و امن برای آموزش مجازی دانش آموزان است که با ابتکار و تلاش های پیگیرانه دکتر حاجی میرزایی و تیم همراه ایشان شکل گرفت.

 

به گزارش وارش نیوز؛ "علیرضا سعدی پور" در جلسه کار گروه تخصصی آموزش وپرورش مرزن آباد که در اداره این منطقه با حضور امام جمعه، بخشدار، شهردار، معاون آموزش متوسطه و سایر مسئولین منطقه برگزار شد، ضمن سپاس از حضور و همراهی و دلسوزی امام جمعه و مسئولین منطقه مرزن آباد در کمک به ارتقای فعالیت های آموزش وپرورش مرزن آباد گفت: باتوجه به اینکه اکثر مدارس این منطقه در مقطع ابتدایی است، چنانکه  در حال حاضر این منطقه ۴۷کلاس ابتدایی و با جمعیت کم دانش آموزی دارد تمام کلاس ها با رعایت شیوه نامه بهداشتی و بصورت حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر برگزاری کلاس های درسی به صورت حضوری در مناطق سفید، تصریح کرد: در مناطق صعب العبور کوهستانی دانش آموزان ممکن است زیر ساخت مناسب دسترسی به اینترنت و فضای مجازی را  نداشته باشند و قطعا این دانش آموزان نباید از فرایند آموزش عقب بمانند، از این روی کلاس ها  در این مناطق به صورت حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهند شد.

 وی با تاکید بر اینکه با رایزنی های انجام گرفته امسال مشکل کمبود معلم نخواهیم داشت و به اندازه کافی ساعت تدریس به آموزش وپرورش شهرستانها و مناطق براساس نیازی که وجود دارد اختصاص پیدا می کند، گفت: در مدارس با جمعیت بالا اگر وضعیت شهرها زرد باشد مدارس به صورت یک روز در میان باز خواهند شد و از پنج شنبه ها نیز در این مدارس استفاده خواهد شد تا شاهد تجمع زیادی در کلاس های درس نباشیم.

سعدی پور ادامه داد: در صورت که وضعیت شهرها قرمز باشد آموزش به صورت غیر حضوری و به صورت مجازی خواهد بود وعلاوه بر آن ظرفیت شبکه تلویزیونی آموزش نیز به کمک همکاران ما در فرایند تدریس خواهد آمد. برای سال تحصیلی جدید این اطمینان به خانواده ها و دانش آموزان داده می شود که هیچ دانش آموزی به دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت و ابزار ارتباطی هوشمند از آموزش محروم نمی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران شبکه شاد را اقدامی بزرگ، ملی، وسیع و محیطی مناسب و امن برای آموزش مجازی دانش آموزان در دوران وزارت دکتر حاجی میرزایی دانست و خاطرنشان کرد: در اجرای این فرآیند بسیار بزرگ و برای دسترسی دانش آموزان به محیط شبکه، مشکلات و موانع شناسایی و برطرف شده و اطلاع رسانی های لازم به تدریج انجام گرفت و همچنین مدیران، معاونین، معلمان، دانش آموزان و اولیا با آن آشنا شدند.

این مقام مسئول بهره وری شایسته از این شبکه را مستلزم همکاری و همراهی تمامی دست اندرکاران در رده های مختلف از جمله مدیران مدارس، معلمان، دانش آموزان، اولیا و عوامل اجرایی و آموزشی مدارس عنوان کرده و گفت: با ورود عوامل مدرسه و دانش آموزان و تشکیل کلاس های درس، فعالیت شبکه شاد برای سال جدید تحصیلی در حال انجام است.

سعدی پور با تشکر از زحمات، اهتمام و ابتکارات معلمان توانمند استان در تداوم جریان آموزش با بهره گیری از فضای مجازی و تعامل با دانش آموزان، ذکر کرد: با راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموز  موسوم به شاد، مبنای فعالیت مدارس، مدیران، معلمان و دانش آموزان این شبکه است. درواقع براساس آن می‌توان تصمیم‌گیری در خصوص میزان و مدت استمرار کلاس‌های فیزیکی در هر مدرسه را در وضعیت سه گانه سفید، زرد و قرمز را در آینده می توان برنامه ریزی کرد.

وی بر تشکیل تیم‌های نظارتی به منظور همکاری برای پیگیری فعالیت‌های مدارس در راه اندازی و اجرای شبکه شاد تاکید کرده و افزود: با تعیین ناظر برای هر مدرسه و کمک فنی به عوامل مدارس، تلاش شده است تا در اسرع وقت دانش آموزان در شبکه شاد وارد شوند و نیازهای خود را رفع کنند. از این رو اجرایی شدن سیاست های تحصیلی سال جاری نیازمند جدیت، پیگیری و رصد روزانه و هدایت فعالیت های مدیران، دانش آموزان و معلمان است.

سعدی پور از شناسایی و استفاده از ظرفیتها و تجربیات مدیران و معلمان فعال و موثر در شبکه شاد خبر داده و اظهار کرد: از مدیران و روسای  شهرستان و مناطق استان خواسته شده تا نیروهای خلاق، فعال، علاقمند و توانمند خود را در بستر شبکه شاد شناسایی و به استان معرفی کنند تا از ظرفیت این نیروها با برنامه ریزی شایسته در راستای ارتقای تعلیم وتربیت استان برنامه ریزی شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر