امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۵/۱۹ - ۱۱:۲۵ شناسه خبر : ۸۲۶۵

"کرونا" صنایع غذایی و انجمن های مرتبط همزمان با شیوع کوید ۱۹، از سوی برخی متخصصین و دلسوزان صنعت، خطرات مستقیم و غیر مستقیم آن برای جامعه صنعتی، از جمله به تشکل های مرتبط، گوشزد شد.

وارش نیوز؛ صنایع غذایی اما، به دلیل ارتباط مستقیم و روزانه محصولاتشان با مردم، بیش از سایر گروه های صنعتی در خطر بوده و هستند و احتمالا در آینده بیشتر آسیب خواهند دید.

 

به مخاطره افتادن نیروهای کار و مدیران این صنعت از یک سو و باورهای درست و نادرست جامعه نسبت به امکان انتقال این بیماری از طریق محصولات صنایع غذایی از دیگر سو دو خطر عمده برای تداوم فعالیت این صنعت می باشد. 

 

این روزها هر دو خطر، فرم عملیاتی به خود گرفته و بسیاری از واحدهای تولیدی بخشی از نیروهای ستادی و اجرایی خود را دایم یا مقطعی از دست داده و می دهند و برای برخی گروه های غذایی و یا برندهای تولیدی خبرها و شایعات نگران کننده و کاهنده مصرف در جامعه درحال شکل گیری و گسترش است.

انجمن صنایع غذایی مازندران هم به عنوان یک انجمن پیش رو، علی رغم برخی تاکیدات دلسوزانه، از آغاز فراگیری کوید ۱۹ تا کنون که بیماری مجددا به اوج رسیده، اقدام موثری برای اعضا و نیز مصرف کنندگان از خود بروز نداده و چه بسا به دلایلی منفعل هم بوده و نگران کننده تر اینکه به نظر نمی رسد برای آینده هم برنامه ای پیش رو داشته باشد.

 

مجددا تاکید می شود این بیماری سر تسلیم در کوتاه مدت ندارد و بسیاری  نشانه ها از طغیان بسیار بسیار پرهزینه آن در نیمه دوم سال حکایت می کند.

 

از دوستان ستادی انجمن مجددا و موکدا درخواست می شود نسبت به این معضل، که شاید طومار  تولیدکنندگان پرشماری را در هم بپیچد، مستقل از برنامه های دیگر و فعالیتهای بوروکراتیک، هرچه زودتر طرحی بیندیشند. 

 

اقدامات انجمن چه در سطح استانی و چه ملی میتواند مشتمل بر:
آموزش و انتشار تجارب واحدهای موفق تر و حساس سازی واحدهای تولیدی، کمک به تامین مواد و ابزارهای بهداشتی و ضدعفونی، تعامل با جامعه مصرف و پاسخ به شبهات مصرف کنندگان، تشویق به انجام مسئولیتهای اجتماعی مرتبط، تعامل با دستگاه های دولتی برای تسهیل فرآیندهای اجرایی و نظارتی و.... باشد.

اسماعیل خاتمی مقدم

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر