امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۱۳:۰۸ شناسه خبر : ۸۲۳۴

حدود ۴۰ هزار دانش آموز مازندرانی از امکانات آموزش مجازی محرومند ساری- وارش نیوز- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت که در حال حاضر ۳۹ هزار و۵۵۳ دانش آموز این استان فاقد هرگونه امکانات برای دسترسی به فضای آموزش مجازی هستند.

به گزارش  وارش نیوز، محمد شعبانی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در ساری آمار کل دانش آموزان استان برای سال تحصیلی آینده را ۵۳۸ هزار نفر اعلام کرد.

وی گوشی هوشمند تلفن همراه و اینترنت را مهم ترین مشکل دانش آموزان محروم اعلام کرد.

معاون آموزش و پرورش مازندران با اعلام این که تعدادی از دانش آموزان استان هم از تلفن همراه والدین برای دسترسی به فضای آموزش مجازی استفاده می کنند ، گفت که در آمار دانش آموزان محروم این دسته از دانش آموزان لحاظ نشده اند و تنها دانش آموزانی لحاظ شدند که پدر و مادرشان نیز از گوشی هوشمند با قابلیت ارتباطات اینترنتی برخوردار نیستند و به هیچ طریقی امکان بهره مندی از آموزش های مجازی را ندارند.

وی از نهادهای مختلف و خیرین خواست برای خرید و تامین گوشی همراه هوشمند برای این دانش آموزان وارد عمل شوند و برای سال تحصیلی جدید با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی کلاس های حضوری امکان ادامه تحصیل و رفع اختلال در تحصیل این دانش آموزان را فراهم کنند.

عضویت ۷۰ درصدی دانش آموزان در شبکه شاد

شعبانی با اشاره به راه اندازی و فعالیت شبکه آموزشی شاد ، گفت : تاکنون ۷۰ درصد دانش آموزان ، ۸۲ درصد معلمان و ۱۰۰ درصد مدیران مدارس استان در این شبکه عضو شده اند.

وی افزود : پیام رسان شاد یک پیام رسان داخلی با امکانات آموزشی کامل به منظور برگزاری کلاس های مجازی است که به خاطر برخورداری از امنیت بالا ، دسترسی آسان ، چیدمان آموزشی و کاربری آسان می تواند تقریبا جای کلاس های واقعی را پر می کند. 

وی تاکیدکرد: در حال تقویت این شبکه و رفع ایرادات آن برای هرچه پربارترکردن آموزش دانش آموزان هستیم و امیدواریم در کنار تامین امکانات لازم دیگر فضا برای تحصیل بی دغدغه دانش آموزان در سال تحصیلی جدید فراهم شود.

آموزش و پرورش مازندران دارای ۵۳۸ هزار دانش آموز است که به دلیل شیوع ویروس کرونا اکنون در ششمین ماه تعطیلی خود به سر می برند و به همین خاطر در فضای مجازی آموزش می بینند. 

ویروس کرونا که از اواخر سال گذشته مازندران را نیز مانند تمامی نقاط کشور درگیر کرد باعث تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی برای پیشگیری از مخاطره دانش آموزان شد، بر این اساس از ۶ ماه گذشته آموزش ها از طریق فضای مجازی از جمله شبکه آموزشی شاد راه اندازی شده از سوی وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است.

براساس آمار دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون یک هزار و ۸۰۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های  دانشگاه بستری و تحت درمان قرار دارند و  طبق آمار بیماران بستری در سه روز گذشته روند کاهشی به خود گرفت.

مازندران سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت بومی دارد که از این تعداد ۴۷ درصد در روستاها و باقی در مناطق شهری سکونت دارند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر