امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۹/۵/۱۴ - ۱۷:۰۴ شناسه خبر : ۸۲۱۰

برنامه‌ریزی برای اسناد مالکیتی ۳۰ میلیون هکتار جهت کاداستر اراضی/ دست درازی به منابع طبیعی افزایش یافت ساری- وارش نیوز/ معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در تولید و توسعه گیاهان دارویی سهم استان‌ها هدف گذاری شده است و در زمینه اسناد مالکیتی۳۰ میلیون هکتار جهت کاداستر برنامه ریزی شد.

به گزارش وارش نیوز، عبدالرضا بازدار پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل منابع طبیعی مازندران با اشاره به تامین اهمیت موادغذایی گفت: رشد و توسعه پایدار همه جانبه ابعاد مختلفی دارد که مهم‌ترین عرصه‌های آن منابع طبیعی است که کم‌توجهی و تخریب اصل توسعه را با چالش مواجه می‌کند.

وی افزود: پایداری منابع غذایی از اهمیت فراوانی است  پاسداشت و نگهبان آن هستیم سازمان منابع طبیعی در جهت حفظ و صیانت از جنگل و مراتع با حفظ محیط زیست سالم، توسعه پایدار، اشتغال و ایجاد شرایط امن را به لحاظ مختلف تامین می‌کند.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان منابع طبیعی کشور ادامه داد: امسال برنامه‌های متنوعی دنبال می‌کند تا در سال جهش تولید هم‌راستا با دستگاه‌های دیگر در بحث تولید نقش آفرین باشد که ۹ برنامه در راستای اجرایی شدن فرمایش مقام معظم رهبری جهش تولید برنامه ریزی شد تا در راستای امنیت غذایی، تولید اقتصادی، تولید پایدار، حفاظت و نگهداری عرصه‌های جنگلی در اولویت است.

بازدار ادامه داد: زراعت چوب در عرصه جنگلی زمین‌های با بازدهی کمتر ۳۰ هزار هکتار در استان‌ها برنامه داریم و ۴۵ میلیون نهال رایگان بخشی از صنایع چوب و توسعه گیاهان دارویی در ۵۰ هزار هکتار کشور در دستور کار است، زیرا تجارت در این بخش مهم است، در تولید و توسعه گیاهان دارویی سهم استانها هدف گذاری شد و همچنین در زمینه اسناد مالکیتی۳۰ میلیون هکتار جهت کاداستر برنامه ریزی شد.

وی با بیان اینکه  اکنون متاسفانه دست درازی به منابع طبیعی افزایش یافته که حوزه مسؤولیت ما را افزایش می‌دهد، گفت: اصل حفاظت هیچ فردی اجازه ندارد به این عرصه‌ها دست‌درازی کند زیرا متعلق به آیندگان است و در این راستا منابع طبیعی حساس‌ترین، پیچیده‌ترین، و مهم‌ترین مدیریت است صیانت از مدیران زحمت کشیده وظیفه ماست تا در راستای باید در راستای حفظ احیا و توسعه منابع طبیعی بکوشیم.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان منابع طبیعی کشور گفت: استفاده از نیروهای توانمند و تعامل بهره‌گیری از تشکل‌های مردمی در اولویت کار مدیران باشد زیرا دلسوزان و دوستداران طبیعت نقش مهمی در اجرای وظائف جهت حفظ منابع طبیعی دارند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر