امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۵/۱۴ - ۰۹:۵۷ شناسه خبر : ۸۱۹۷

مسمومیت ۱۳ نفر با قرص برنج در سه ماهه امسال ساری- وارش نیوز/ مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۳ نفر در اثر مسمومیت ناشی از قرص برنج در سه ماهه امسال در استان فوت کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش داشت.


به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان ، علی عباسی اظهار کرد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان  از مجموع 13 نفری که ‌ جان خود را از دست دادند، 8 زن  و ما‌بقی مرد هستند.
وی اظهار کرد: بیشترین آمار فوتی ناشی از مصرف قرص برنج در شهرستان‌های بابل  با 4 ، آمل ، قائمشهر و نوشهر  کدام با 2 نفر نفر ثبت شده است‌.
مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه در همه ماههای سال مرگ و میر ناشی از مصرف قرص برنج در استان وجود داشت افزود : سنین 21 الی 30 سال با 5 نفربیشرین  و 61  سال به بالا با یک نفر کمترین  آمار را به خود اختصاص دادند.
عباسی خاطرنشان کرد: خرداد  با 6 مورد ، اردیبهشت با 4 و فروردین با 3 مورد  بیشترین ماه‌هایی بود که در آن مسمومیت با قرص برنج  ثبت شد.
‌این مقام اجرایی استان خاطر نشان کرد: اعمال محدودیت‌های جدی تر در دسترسی افراد به این ماده مهلک و نیز برخورد با توزیع کنندگان آن و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده‌ها، جان خود را به خطر می‌اندازند، مورد تاکید است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر