امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۵/۱۳ - ۱۲:۵۶ شناسه خبر : ۸۱۶۹

شریعتی: عزاداری‌های محرم درصورتی که به دیگران ضرر برساند، حرام است وارش نیوز/ نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که عزاداری های ماه محرم باید در چارچوب پروتکل های بهداشتی برگزار شده و منجر به گسترش بیشتر بیماری نشود.

به گزارش وارش نیوز/ غلامرضا شریعتی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به توصیه های ستاد مقابله با کرونا در ماه محرم، بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه تمام بخش ها به دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا در ماه محرم مبتنی بر فتوای شخص ایشان است که تاکید داشتند هر کاری که منجر به ضرر و زیان به دیگران شود، حرام است.

نماینده مردم بهشهر در مجلس با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا نیز باید دستورالعمل جامعی برای برگزاری مراسم های عزاداری آماده کند و مردم نیز باید در رعایت این دستورالعمل ها کوتاهی نکنند، تصریح کرد: دسته های عزاداری، روحانیون، سازمان تبلیغات اسلامی و مسئولان هیئت ها نیز باید مراسم های عزاداری را در چارچوب پروتکل های تهیه شده برگزار کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: اگر آنطور که باید، تمهیدات و تدابیر بهداشتی رعایت نشده و عزاداری منجر به گسترش و شیوع بیشتر بیماری شود قطعا از نظر شرعی  مشکل دارد. برگزاری عزاداری امری مستحب است اما اگر به گونه ای باشد که به دیگران زیان برساند، حرام است.

شریعتی در پایان تاکید کرد: در کنار عزاداری باید حفظ سلامت دیگران نیز مورد توجه قرار گیرد. مردم نیز می توانند نذورات خود را از طریق پویش های راه افتاده به دست مردم نیازمند برسانند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر