امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۶
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۵/۳ - ۰۹:۳۹ شناسه خبر : ۷۹۶۶

پیش بینی ایجاد ۳۰ هزار شغل پایدار در سواحل با ساماندهی سواحل و تفرجگاه های استان توسط سپاه کربلا ساری- وارش نیوز/ جلسه اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی «سواحل سالم، پارک پاک» در تفرجگاه‌ها و سواحل استان مازندران با حضور مجید حسین زادگان، استاندار، سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا، سردار بریمانی معاون طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین کشور، سرهنگ محمدمهدی اقبال پور، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا و معاون فرهنگی و هنری سپاه کربلا در استانداری مازندران برگزار شد.

به گزارش وارش نیوز/ مجید حسین زادگان در این دیدار با بیان اینکه نگاه اقتصاد محور در سواحل مازندران وجود نداریم، گفت: با توجه به ویلاسازی و به دلیل اینکه برخی از نقاط سواحل هم آزاد نشده بود، گردشگری دریایی مورد توجه قرار نگرفته است.
استاندار مازندران با بیان اینکه بخش‌هایی از سواحل در اختیار بخش خصوصی  است که مجتمع‌های رفاهی در آن احداث شده، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته ۸۵ درصد از سواحل دریا آزاد شده است اما ۱۵ درصد باقی مانده، که میتوان با همکاری نهاد‌ها به نحوه مطلوب کار را پیش ببریم.
حسین زادگان از شناسایی ۱۳۴ نقطه برای ساخت اسکله گردشگری در سواحل خبر داد و گفت:درصدد هستیم تا اسکله‌های گردشگری را در مازندران احداث کنیم. زمین‌ها شناسایی و استعلامات مورد نظر از دستگاه‌ها و محیط زیست هم گرفته شد. بخشی از اسکله سازی به بخش خصوصی واگذار شد و لذا بسیج سازندگی سپاه کربلا هم میتواند در این طرح شرکت کند.
استاندار مازندران با اعلام اینکه انتظار است در سال جاری بتوان در بیش از 40 نقطه از سواحل، اسکله های گردشگری  به بهره برداری برسد، خاطر نشان کرد: در ساخت این اسکله‌ها سازه‌های سبک به کار گرفته شده است.
حسین زادگان در ادامه با تصریح بر اینکه سرمایه گذاری در طرح‌های گردشگری دریا باید بلند مدت باشد، افزود: دست دولت در حریم 60 متر از ساحل باز است و می شود با اجرای طرح‌های فرهنگی و بومی برای زیباسازی سواحل اقدام کرد.
استاندار مازندران، در پایان با اشاره به ۴۷ نقطه حادثه خیز در دریا، یادآور شد: بسیج سازندگی نیز می‌تواند در اجرای این پروژه‌ها مشارکت کند و با ایجاد طرح های زیباسازی و ساماندهی هم جلوی غرق شدگی مردم را در این مناطق بگیرد و هم اینکه با یک پیوست فرهنگی شرایط مناسب و محیط سالمی را برای خانواده‌ها و گردشگران فراهم کند.

در ادامه سردار عبدالحسین بریمانی هم با بیان اینکه مازندران از نعمت الهی برخوردار بوده و سواحل مازندران ازجمله نعمتی است که بایداز آن درست بهره برداری کرد، گفت: استان مازندران با موقعیت گردشگرپذیر بودن، می‌توان با صنعت توریسم ، اقتصاد فرهنگ محور و رفاهی برای مردم ایجاد کرد که هم بشود برای مردم اشتغالزایی کرد و هم بشود  برای مردم یک محیط سالم رفاهی ایجاد کرد.
معاون طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه ایران از نظر دارا بودن امکانات رتبه ششم را در میان کشور‌ها دارد، اما از نظر بهره برداری از امکانات رتبه خوبی ندارد، افزود: متاسفانه سواحل استان مازندران شرایط خوبی ندارد لذا باتوجه به گردشگر پذیر بودن این استان می‌بایست اقدامات اساسی برای زیباسازی سواحل صورت بگیرد.
سردار بریمانی در ادامه با تصریح بر اینکه توریست بهمراه خود اقتصاد می‌آورد، خاطرنشان کرد: باید گردشگری یک پیوست فرهنگی که آن سبک زندگی اسلامی ایرانی است، هم داشته باشد تا یک اقتصاد فرهنگ محور در سواحل مازندران ایجاد شود.
معاون طرح و برنامه سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی ایران در جامعه، گفت: امروز این فرصت فراهم شده تا با یک طرح فرهنگی و اجتماعی برای ساماندهی دربخش سواحل اقدام شود و این یک تکلیف است.
سردار بریمانی در پایان تاکید کرد: اگر طرح‌های فرهنگی و اجتماعی «سواحل سالم، پارک پاک» در تفرجگاه‌ها و سواحل استان مازندران به درستی صورت گیرد و سواحل مازندران به خوبی ساماندهی شوند، علاوه بر داشتن محیط سالم بیش از ۳۰ هزار اشتغال پایدار برای مردم منطقه بوجود خواهد آمد که این مساعدت و همراهی مسئولان استان بویژه شخص استاندار را می‌طلبد.
سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا هم در ادامه  به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در سواحل و پارک ها  اشاره کرد و افزود: ترویج ارزش ها و فرهنگ اسلامی مهم ترین راهکار برای مقابله با آسیب ها و ناهنجاری های فرهنگی است.
فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه  معضلات فرهنگی در سواحل مازندران زیبنده این استان نیست، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های کارشناسی شده گردشگری که پیوست فرهنگی و بومی دارد، میتوان یک محیط سالم را برای مردم فراهم کرد.

سرهنگ پاسدار مسلمی در پایان با تصریح بر اینکه گردشگری در مازندران سبب رشد اقتصادی و پیشرفت می شود، یادآور شد: باید در این میان به گردشگری اسلامی توجه ویژه شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر