امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۱
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۴/۲۴ - ۱۳:۳۰ شناسه خبر : ۷۷۰۶

چند روش برای داشتن زندگی بی دغدغه وارش نیوز/ اگر واقعا تصمیم به تغییر گرفته اید باید این چند روش را برای داشتن زندگی بی دغدغه بکار بگیرید....

1- حتما به اندازه نیاز بخوابید

اگر خواب شما اندک باشد،شما دچار حواس پرتی شده ودر انجام کارهایتان نیز کوتاهی خواهید کرد و سرانجام دچار خواب آلودگی و بدخلقی می شوید، توجه داشته باشید که خواب شبانه شما باید در حدود هفت تا هشت ساعت باشد.

2- به اندام خود توجه کنید

نداشتن وقت بهانه خوبی برای ورزش نکردن نیست، داشتن اندام خوب و مناسب، سبب سلامتی جسم شما و بالا رفتن ضریب هوشی تان خواهد بود، برای این کار باید از یک برنامه غذایی مناسب، سالم و پرانرژی استفاده کرد.

وضعیت فیزیکی نامناسب نه تنها فشار عصبی شمارا افزایش می دهد، بلکه به شما احساس پوچی و بیهودگی نیز القاء می کندپس جسم خود را متناسب کنید تا احساس خوبی به شما دست دهد.

3- تغییرات زندگی خود را تدریجی ایجاد کنید

اگر واقعا تصمیم به تغییری گرفته اید باید با شکیبایی بیشتر و بدون عملکردی عجولانه این تغییر را به تدریج و مرحله به مرحله به انجام برسانید، تغییرات واقعی زندگی همیشه با تصمیمات کوچک و دقیق شروع شده و با حوصله و اندیشه به تدریج به دگرگونی بزرگی تبدیل می شوند.

4- این را که "همه مثل شما فکر نمی کنند" بپذیرید

هیچ کس نمی تواند نقطه نظر خود را تمام و کمال به دیگران بقبولاند حتی اگر استدلال بسیار معقول و غیر انکاری ارائه کند،باز هم کسانی هستند که شیوه زندگی یا تفکر شما را نخواهند پذیرفت.

شاید چنین انسان هایی مغرور، سرسخت و یا احمق باشند، در هر صورت وقت و انرژی خودرا در متقاعد ساختن آنها تلف نکنید در عوض سعی کنید در کنار آنها کار کنید، با آنها زندگی کنید و به تفاوت های آنها به دیده احترام بنگرید، سپاسگزار باشیدکه این دنیا پر از انسانهایی شبیه شما نیست.

5- شادی خود را به تاخیر نیندازید

اغلب مردم عمرشان را در انتظار شادی در آینده تلف می کنند، برای چنین افرادی شادی همیشه در گوشه ای پنهان است، باید شادی را هم اکنون تجربه کنیم و بهتر است از عمق وجودی خود به خاطر فضیلت و نعماتی که همیشه مایه خوشبختی ما بوده اند شادمان و سپاسگزار باشیم تا این که در انتظار شادیهایی باشیم که در پی رسیدن به چیزی حاصل می شود.

6- از انسان های منفی باف و ناامید دوری کنید

از انسان هایی که تنها عیب جویی می کنند و داستان بدبختی خودرا برایتان تعریف می کنند و شمارا به ناراحتی درباره اموری بی اهمیت وا می دارند و یا عموما از مردم و موسسات و اجتماعات شاکی هستند، دوری کنید.

این گونه افراد زندگی شمارا چون زندگی خود تیره کرده و سبب یاس و ناامیدی شما شده و موجبات عقب ماندن شما از پیشرفت می شوند.

تهیه و تنظیم: محدثه قربانی کارشناس ارشد روانشناسی و مددکاراجتماعی کلانتری 14 ساری

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر