امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۹/۴/۲۴ - ۱۳:۲۹ شناسه خبر : ۷۶۹۸

دولت در سیاست تنظیم بازار بازنگری کند مازندران-وارش نیوز/ عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اقدام فوری دولت برای بازگرداندن قیمت‌های کاذب اجناس به روال قبلی تأکید کرد.


به گزارش وارش نیوز/  علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل  اظهار کرد: افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها و تثبیت گرانی کالاها  در شرایط فعلی کشور بسیار خطرناک و بلاوجه است.

وی افزود: متأسفانه کالاها و اجناس مورد نیاز مردم به‌ویژه اقلام ضروری در هفته‌های اخیر بطور  سرسام آورو غیرقانونی افزایش یافته است.

کریمی فیروزجایی با مسؤول دانستن دولت و به‌ویژه وزارت صمت در قبال افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها در بازار یادآور شد: کاهش نیافتن قیمت اجناسی که بی‌ضابطه بالا رفته‌اند و تثبیت آنها در سطح فعلی بیانگر ضعف نظارتی دولت است.

رئیس مجمع نمایندگان مردم مازندران لجام‌گسیختگی قیمت‌ها و ایجاد نارضایتی شدید در مردم را از حیث امنیت روانی مهم دانست و افزود: ساماندهی مشکلات اقتصادی بیش از شعار و وعده‌های فراوان به اقدام و عمل نیاز دارد.

دبیر هیأت رئیسه مجلس یازدهم سیاست طراحی شده دولت در مواجهه با افزایش قیمت‌ها را ناکارآمد و غیرمنطقی خواند و گفت: واقعیت این است دولت از تمامی ابزار و امکانات در اختیار خود در حوزه کنترل قیمت‌هاو تنظیم بازار استفاده نمی‌کند.

وی با تأکید بر عزم قاطع مجلس برای ورود قاطعانه به ساماندهی اوضاع بازار گفت: برای تحقق این هدف دولت باید در کنار نمایندگان مجلس اراده قاطع و کارآمدی خود را به نمایش بگذارد.

کریمی‌فیروزجایی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از ارکان دولت در حوزه اقتصاد بیان کرد: تیم اقتصادی دولت از انسجام و یکپارچگی لازم برای تصمیم‌گیری و اجرای عملیات اصولی  و هدفمند در عرصه اقتصاد برخوردار نیست.

نماینده مردم بابل خاطرنشان کرد: اجرای مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا نیازمند قاطعیت اجزای دولت است.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و اقتصاد در سامان یافتگی مشکلات جامعه تصریح کرد: برای هم‌افزایی قوای سه‌گانه در حل تنگناهای حوزه اقتصاد و فرهنگ، راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی با مسؤولیت سران قوا و حضور اعضای کابینه و ارکان مختلف قوای دیگر ضرورت دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: کمیسیون‌های  تخصصی مجلس برای ورود فوری به مسائل و مشکلات اقتصادی و فرهنگی مأموریت دارند./ فارس

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر