امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۳/۶ - ۱۲:۲۰ شناسه خبر : ۷۵۲
ابطحی برای جبران کمبود هنرستان در کشور پیشنهاد داد
شیفت دوم هنرستان‌ها فعال شود عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به کمبود تعداد هنرستان‌ها در کشور، فعال شدن شیفت دوم هنرستان‌ها را یکی از راهکارهای حل مشکل موجود دانست

وارش نیوز: سید محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه با سه ساله شدن هنرستان‌ها ظرفیت بخش دولتی پاسخگوی متقاضیان نیست، گفت: با توجه به سه ساله شدن هنرستان‌ها تعداد دانش‌آموزان این مدارس در سال تحصیلی آینده افزایش می‌یابند و این در حالی است که تعداد هنرستان‌ها در کشور کم است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: برای جبران این کمبود می‌توان از راهکارهای مختلف استفاده کرد یکی از این راهکارها فعال شدن شیفت دوم هنرستان‌ها است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان بسیاری از رشته‌های ریاضی و تجربی به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده می‌شوند می‌توان با بهینه سازی دبیرستان‌های مازاد، آنان را به هنرستان تبدیل کرد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه امسال درخواست صدور مجوز برای هنرستان‌های غیردولتی افزایش یافته است، اظهار کرد: وجود هنرستان‌های غیردولتی کمکی به کمبود هنرستان‌های دولتی است  البته نکته حائز اهمیت در این رابطه شهریه بالا این مدارس است برخی خانواده‌ها توانایی مالی لازم برای ثبت‌نام فرزندان خود در هنرستان‌های غیردولتی را ندارند.

ابطحی ادامه داد: دولت و آموزش و پرورش باید بر هنرستان‌های غیردولتی به صورت دقیق نظارت کنند و هزینه‌هایی که این مدارس دریافت می‌کنند را تعدیل نمایند؛ با توجه به اینکه در هنرستان‌ها بسیاری از دروس به صورت عملی و در کارگاه‌ها تدریس می‌شوند هزینه هنرستان‌های غیردولتی بالا می‌رود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: براساس سند تحول بنیادین دانش‌آموزان باید به سمت رشته‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند بنابراین باید از سال‌های قبل زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم می‌شد و این کمبود نشانه کم کاری مسئولان است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر