امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۴/۱۵ - ۱۳:۰۶ شناسه خبر : ۷۴۷۱

مازندران میهمان دارد/ بازگشت یاران حاج قاسم وارش نیوز- مازندران امروز دو میهمان ویژه دارد و پس از چهارسال فرزندان رشید و شهیدش که حماسه خان‌طومان آنها زبانزد آفاق شده را در آغوش می‌کشد.

وارش نیوز: چهار سال از حماسه خان طومان سوریه که جمعی از بهترین جوانان و مردان مازندران در آن روز عاشورایی به شهادت رسیدند می‌گذرد و هنوز پیکر برخی از آلاله‌های این روز به وطن برنگشته است.

تفحص و بازگشت پیکر مطهر دو شهید حماسه ساز خان طومان همزمان با شروع دهه کرامت، فضای مازندران را به عطر شهادت و رضوی معطر و دوباره یاد حماسه سازان لشکر همیشه پیروز ۲۵ کربلا در خاطره‌ها زنده شد.

اینک مازندران لحظه شماری کرده و چشم به راه آلاله‌هایش است تا آن را در آغوش گیرد، آلاله‌هایی که از خان طومان به پابوسی امام دل‌ها، علی بن موسی رضا (ع) رفتند و امروز با ورودشان، مازندران را عطرآگین خواهند کرد.

پیکرهای مطهر شهید علی جمشیدی و سعید کمالی دو همرزم و مدافع حرم مازندرانی امروز به مازندران منتقل می‌شود. افسوس که شرایط کرونایی محدودیت‌هایی را در برنامه‌های وداع و تشییع این پیکرهای مطهر ایجاد کرده اما مازندران و مازندرانی‌ها برای همیشه از حماسه سازانش به نیکی یاد خواهند کرد.

در روزهای گذشته حال و هوای خانواده این دو شهید که پس از چهارسال پیکر مطهر آلاله‌هایشان را در جوار حرم رضوی به آغوش کشیدند، تماشایی است.

در نور، محترم کاویان‌پور مادر شهید مدافع حرم علی جمشیدی آنچنان با شوق و ذوق از روحیات فرزندش علی آقای جمشیدی می‌گوید که شنیدنی است، روایتی از انجام کارهای فی سبیل الله فرزند که هیچ گاه دوست نداشت کسی متوجه آنها شود.

علی آقا جزو بسیجی‌های فعال بود و تابستان‌ها به مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان می‌رفت تا خادم مردم باشد، چند روز قبل از سال نو نیز برای خادمی زائران شهدا راهی طلائیه و شلمچه می‌شد و همواره کارهایش را برای رضای خدا انجام می‌دهد

این مادر شهید با بیان اینکه علی آقا جزو بسیجی‌های فعال بود و تابستان‌ها به مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان می‌رفت تا خادم مردم باشد، ادامه می‌دهد: چند روز قبل از سال نو نیز برای خادمی زائران شهدا راهی طلائیه و شلمچه می‌شد و همواره کارهایش را برای رضای خدا انجام می‌دهد.

مادر شهید جمشیدی که سال‌ها منتظر در آغوش کشیدن دوباره فرزندش بوده، می‌گوید: علی آقا را کمتر در خانه می‌دیدیم و در هر کار و میدانی که نیاز بود فی سبیل الله وارد می‌شد.

وی حفظ و بالانگه داشتن پرچم شهدا را مهمترین خواسته شهیدان و خانواده‌هایش عنوان می‌کند.

از نور به مرکز استان و ساری برویم، خانه رفیق و همرزم شهید جمشیدی، شهید سعید کمالی نیز کانون دوستداران و محبان شده است. شهید سعید کمالی در حماسه خان طومان رشادت‌های فراوانی به خرج داد و برخی از همرزمانش همچنان به آن اشاره می‌کنند.

مادر شهید کمالی در چهارسال گذشته بعنوان مادر شهید جاویدالاثر مدافع حرم «سعید کمالی» هر هفته در پای یادمان این شهید که به همت شهرداری ساری در زیرگذر زغال چال و بلوار امام رضا (ع) بنا شده حاضر می‌شود وبا شهیدش حرف می‌زند که این مادرانه عاشقانه حیرت همگان را بر می‌انگیخت و اینک پس از چهارسال، فرزندش را در آغوش می‌کشد.

شهید مدافع حرم سعید کمالی در سال ۶۹ در روستای کفرات بخش هزارجریب شهرستان نکا به دنیا آمد. چهارساله بود که خانواده اش به شهرستان ساری آمده و در شرقی ترین نقطه شهر (عبور زغال چال) ساکن شدند. سعید، اردیبهشت ۹۱ پس از بازگشت از سفر حج ازدواج کرد که ثمره این ازدواج یک پسر بنام «امیرمهدی» شد.

سرهنگ سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا که به اتفاق چند تن از فرماندهان مسئولیت اعلام خبر بازگشت شهدای تازه تفحص شده را برعهده دارد، در دیدار با خانواده شهیدان جمشیدی و کمالی با اشاره به اینکه شهید مثل میوه‌ای رسیده است، خاطرنشان کرد: این راهی که شهدا انتخاب کردند نصیب هرکسی نمی‌شود لذا شهدا به کمال رسیدند، باید می‌رفتند و به لقاء الله می‌پیوستند.

سرهنگ مسلمی با بیان اینکه ما برای اینکه خود را آماده کار و فعالیت کنیم در جمع خانواده شهدا حضور پیدا می‌کنیم، یادآور شد: نه اینکه خانواده شهدا به ما احتیاج داشته باشند بلکه ما محتاج خانواده‌های معزز شهدا هستیم.

فرمانده سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در بهمن ماه سال ۹۸ بعد از آزادسازی منطقه خان طومان سوریه تفحص پیکر مطهر شهدا صورت گرفت، گفت: تعدادی از پیکرهای مطهر شهدا تفحص شدند که پنج شنبه هفته گذشته، با آزمایش دی ان‌ای، دو شهید مدافع حرم از استان مازندران، شهید مدافع حرم سعید کمالی و شهید مدافع حرم علی جمشیدی هویتشان مشخص شد.

سرهنگ مسلمی با بیان اینکه ما دست بوس خانواده شهدا هستیم، یادآور شد: ان شاء الله استان مازندران به عطر و بوی شهدا معطر خواهد شد.

مازندران امروز دو فرزندش را در آغوش می‌کشد و پرستوهای مهاجری که در سال ۹۵ برای دفاع از حریم آل الله به سوریه کوچ کرده بودند و در کربلای خان طومان به قافله سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پیوستند، حال پس از چهار سال که پیکر مطهرشان در خاک‌های تفتیده خان طومان ماند، دوباره به استان لاله خیز مازندران و در آغوش علوی تبارها بر می‌گردند تاحال و هوای مازندران در دهه کرامت، کربلایی شود.

آئین وداع با این شهیدان والا مقام امشب در نور و ساری برگزار می‌شود./ مهر

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر