امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۳/۵ - ۱۱:۵۶ شناسه خبر : ۷۳۰
بختیاری اعلام کرد
۳۰ درصد باغ وحش‌های کشور مجوز فعالیت ندارند و مسئولان باغ وحش‌ها بیشتر به فکر درآمد زایی هستند تا تامین آرامش حیوانات عضو کمیسیون کشاوری مجلس با انتقاد از اینکه ۳۰ درصد باغ وحش‌های کشور مجوز فعالیت ندارند، بهبود وضعیت آنها را نیازمند همکاری محیط زیست، شهرداری و سازمان‌های مردم نهاد دانست

وارش نیوز:

علی بختیاری در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه باغ وحش ها به اسارتگاه و شکنجه گاهی برای حیوانات تبدیل شده اند، وضعیت آنها را نامطلوب خواند و گفت: متاسفانه 30 درصد باغ وحش های کشور غیراستاندارد است و  استانداردهای حداقلی در آنها رعایت نمی شود.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم نظارت مداوم محیط زیست بر فعالیت باغ وحش ها تاکید کرد و گفت: حیات گونه های نادر جانوری و حیوانات در باغ وحش های غیراستاندارد در معرض تهدید قرار دارد زیرا تغذیه حیوانات مورد توجه مناسب قرار نگرفته و در فضاهای کوچک و غیربهداشتی نگهداری  می شوند.

وی با انتقاد از اینکه بر اساس آمار 30 درصد باغ وحش ها و مراکز نگهداری از حیوانات مجوز ندارند، تصریح کرد: فعالیت باغ وحش های غیرمجاز ناشی از ضعف نظارت محیط زیست محیط زیست است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم ساماندهی باغ وحش های کشور، ادامه داد: جذب نیروی متخصص در باغ وحش ها امری حائز اهمیت است که در برخی موارد مورد غفلت قرار می گیرد؛ متاسفانه مسئولان باغ وحش ها بیشتر به فکر درآمد زایی هستند تا تامین آرامش و سلامت حیوانات.

وی بر ضرورت استانداردهای لازم در باغ وحش ها و مراکز نگهداری از حیوانات تاکید کرد و گفت: شود، افزود: رعایت مسائل بهداشتی و تغذیه ای و جذب افراد متخصص در باغ وحش ها و مراکز نگهداری از حیوانات باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست باید برخورد با باغ وحش های غیراستاندارد را در دستور کار قرار دهد، تصریح کرد: متاسفانه وضعیت برخی باغ وحش ها به گونه ای است که بازدیدکنندگان در مقابل چشم عمومی حیوانات را مورد آزار و اذیت قرار  می دهند این در حالی است که باغ وحش ها باید اماکنی برای آموزش مهربانی با حیوانات باشند.   

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه سازمان های مردم نهاد می توانند همکاری لازم را با محیط زیست برای بهبود وضعیت باغ وحش ها داشته باشند، گفت: بهبود وضعیت باغ وحش ها نیازمند نظارت بیشتر محیط زیست و همکاری هماهنگ شهرداری، محیط زیست و سازمان های مردم نهاد است./

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر