امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۱
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۷/۳/۳ - ۰۰:۴۰ شناسه خبر : ۷۰۳
عباسی
افزایش ۸ تومانی دلار قابل پذیرش و تحمل است عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از افزایش نرخ دلار رسمی در روزهای اخیر دفاع کرد

وارش نیوز: اسدالله عباسی در گفت‎وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش نرخ دلار رسمی از سوی بانک مرکزی، اظهار داشت: در سالهای گذشته به دلیل ضعف در سیاست های ارزی، شاهد نوسانات ناگهانی ارزی در کشور بوده ایم؛ اما با تغییر سیاست های ارزی دولت به سمت قیمت گذاری دلار بر اساس واقعیت های پولی جامعه  رفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  در خصوص سیاست ارزی بر اساس واقعیت های پولی جامعه توضیح داد: تعیین نرخ ارز بر اساس واقعیت جامعه در واقعه باعث می شود که به جاری ارزش حبابی و التهابی ارز، ارزش واقعی این ارز احصا و قیمت گذاری شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک مرکزی نرخ 4208 تومان را برای دلار در نظر گرفته است، بیان داشت: به نظر می رسد بانک مرکزی به این اجماع رسیده است که نرخ واقعی دلار 4208 تومان است، درست است که نرخ دلار در روزهای اخیر افزایش یافته است؛ اما اگر به رقمی برسیم که نرخ واقعی دلار است بهتر از این خواهد بود که با رقم های غیرواقعی در جامعه خرید و فروش ارز صورت گیرد.

عباسی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه افزایش 10 تومان نرخ نرخ دلار قابل قبول است، گفت: پایه نرخ دلار 4200 تومان است ونهایت نوسان این نرخ می تواند 10 تومان باشد، افزایش نرخ با 10 تومان محسوس نیست و قابل قبول و پذیرش است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال امیدواریم بانک مرکزی رفتاری را در زمینه تنظیم نرخ دلار داتخاذ کند که لطمه ای به تجارت، اقتصاد بازار و نیاز واقعی ارزی کشور وارد نشود و دست دلالان از این بازار کوتاه شود./

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر