امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۷/۳/۲ - ۱۳:۴۷ شناسه خبر : ۶۹۲

مشاور رئیس دولت اصلاحات مطرح کرد: جهانگیری به صورت جدی خواهان تغییرات در کابینه است/اگر روحانی وزرا را تغییر ندهد شرایط وخیم می شود انتظار اصلاح‌طلبان با انتقاد شخص رئیس جمهور و معاون اول وی بالا رفته و اگر روحانی در سه سال آینده با توجه به شرایط خطیری که اکنون در آن قرار داریم، در سیستم مدیریتی دولت تغییر مستمری انجام ندهد، شرایط بسیار وخیم خواهد شد

وارش نیوز:‌ عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان گفت: بنابراخبارموثقی بسیاری از انتصابات روحانی برخلاف نظر جهانگیری صورت گرفته و به نظر میرسد که روحانی از باب مشورت پذیری شبیه احمدی نژاد عمل می‌کند.

به گزارش «تابناک» عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان و مشاور عالی رئیس دولت اصلاحات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه حامی اصلی روحانی در دو انتخابات اخیر جریان اصلاحات بوده و مردم امروز کارنامه دولت را جزء عملکرد اصلاح‌طلبان می‌دانند، این جریان تا چه حد به دنبال همفکری با رئیس دولت و بهتر شدن اوضاع است تا بتوانند در 1400 پیروز انتخابات شود، اظهار کرد: قطعا حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی برای پیشبرد مصالح کشور بوده و تکرار اعتماد دوباره جریان اصلاحات در سال 96 به وی با نگاهی راهبردی دنبال شد، لذا اصلاح‌طلبان هر زمان که توانسته‌اند در جلسات و گفت‌وگوها تذکرهایی به دولت داده‌اند.

وی افزود: صراحتا اعلام می‌کنم که اصلاح‌طلبان با روحانی اتمام حجت کرده‌اند و وی مختار است که تصمیم خود را مبنی بر تحول بر ایجاد نقطه عطف بکار گیرد.

جریان اصلاحات با روحانی اتمام حجت کرده است/اصلاحات فقط به خاطر رای آوری روحانی را انتخاب کرد

مشاور عالی رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد: جامعه مخاطب اصلاح‌طلبان نباید قصورات روحانی را جزء عملکرد جامعه اصلاح‌طلبان تلقی کنند، چرا که این جریان بارها اعلام کرده که بنابر شرایط از روحانی حمایت کرده و او نامزد تشکیلاتی اصلاح‌طلبان نبود، لذا جریان اصلاحات در یک ارزیابی علمی که در سال 92 صورت گرفت، به این نتیجه رسید که رأی‌آوری روحانی از عارف بیشتر است، به همین دلیل اصلاح‌طلبان تصمیم گرفتند که در نهایت از روحانی حمایت کنند و مجددا تأکید می‌کنم که جریان اصلاحات علی‌رغم حمایت از روحانی با وی اتمام حجت کرده است.

اگر روحانی وزرا را تغییر ندهد شرایط وخیم می شود

ناصری با اشاره به نارضایتی‌های اخیر رئیس جمهور و اسحاق جهانگیری مبنی بر بی‌انگیزگی و ناامیدی برخی وزرا، خاطرنشان کرد: انتظار اصلاح‌طلبان با انتقاد شخص رئیس جمهور و معاون اول وی بالا رفته و اگر روحانی در سه سال آینده با توجه به شرایط خطیری که اکنون در آن قرار داریم، در سیستم مدیریتی دولت تغییر مستمری انجام ندهد، شرایط بسیار وخیم خواهد شد.

جهانگیری به صورت جدی خواهان تغییرات در کابینه است/ بسیاری از انتصابات روحانی برخلاف نظر جهانگیری بود

وی ادامه داد: جهانگیری به صورت جدی خواهان تغییرات در کابینه است و بنابر اخبارهای موثقی که بنده شنیده‌ام، بسیاری از انتصابات روحانی برخلاف نظر جهانگیری صورت گرفته، اما به هرحال رئیس جمهور نفر اول دولت است و تغییرات باید با خواسته و اراده وی صورت بگیرد، اما به نظر می‌رسد که چنین روحیه‌ای در روحانی وجود ندارد.

روحانی حتی به تذکرات هاشمی هم توجه نمی کرد

مشاور عالی رئیس دولت اصلاحات تأکید کرد: سال 92 مرحوم هاشمی رفسنجانی و برخی سردمداران جریان اصلاحات به روحانی در مورد چینش کابینه تذکراتی دادند، اما وی آنها را علی‌الخصوص در حوزه برنامه ‌ریزی و سیاست داخلی اجرا نکرد.

ناصری گفت: روحانی نسبت به روسای دولت‌های سازندگی و اصلاحات مشاوره‌پذیری کمتری دارد و به نظر می‌رسد که از این حیث شبیه احمدی‌نژاد عمل می‌کند، چرا که اصلاح‌طلبان بیش از هزاران بار در ملاقات‌های حضوری، نامه‌نگاری‌ها و علی‌الخصوص مصاحبه‌های عملی به روحانی گفتند که باید کابینه خود را انسجام بخشد.

وی با اشاره به بخش‌هایی از دولت که پس از برجام نیاز به تقویت مضاعف دارد، گفت: روحانی باید قدم اول را در جهت انسجام ملی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت در راستای رفع حصر و توسعه سیاسی بردارد، اگر بتوانیم جامعه را از لحاظ سیاسی به انسجام برسانیم، شرایط برد بین‌المللی ما نیز بهتر خواهد شد.

مشاور عالی رئیس دولت اصلاحات تأکید کرد: بعد از برجام طبعا مشکلات اقتصادی کشور حادتر می‌شود و لازم به ذکر است که بسیاری از بحران‌ها ریشه در سیاست داخلی ما دارد، لذا افرادی که مسئول سیاست داخلی و توسعه آن هستند که در رأس آن وزیر کشور قرار دارد، باید تغییر پیدا کند.

گفتنی است که اخیرا اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور سحاق جهانگیری در مراسم افتتاح اولین کارخانه تولید سلول انسانی در غرب آسیا با تاکید بر اینکه مدیران بی‌انگیزه باید کنار بروند، گفت: اگر مدیری فکر می‌کند که باید با احتساب ساعت کار کند باید بدانند که شرایطی پیش آمده که خود را بدون احتساب وقت باید وقف ملت و مردم کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مدیران در این دوره باید بی‌حالی و بی‌حوصلگی را کنار بگذارند، اظهار کرد: مدیران بی‌حوصله اگر نمی‌توانند در این شرایط کار کنند کنار بروند و ما به مدیرانی که تنها در شرایط خوب نامه‌ها را امضا می‌کنند نیاز نداریم.

از سوی دیگر حجت الاسلام روحانی هم دست به انتقاد از وزرای کابینه خود زده و با تاکید بر اینکه غمناک بودن نسبت به آینده هیچ سودی را عاید انسان نخواهد کرد، اظهارکرد: در ذهن من نسبت به برخی از وزرای دولت یک تقسیم بندی در خصوص آنها وجود دارد، عده ای از وزرا از اول سال نوای نا امیدی سر می دهند و صحبت های آنها نا امیدانه است. چند نفر هم داریم که امیدوارانه سخن می گویند و همواره پیشنهادات خوبی هم ارائه می دهند.

همچنین جهانبخش خانجانی دیگر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به اظهارات رییس جمهور و معاون اول وی مبنی بر نا امیدی برخی اعضای کاینه گفت : برخی از آقایان وزیر به جای آنکه گیوه خود را برای خدمت وربکشند برای ماندن تلاش می‌کنند و مانند آب راکدی هستند که اطراف خود را نیز به گنداب تبدیل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ایران تحت فشار دولت‌های سلطه قرار دارد و اگر در عملکرد دولت هوشیاری وجود نداشته باشد، مردم ناامید می‌شوند، لذا روحانی باید هرچه سریعتر نسبت به حذف افراد ضعیف از کابینه دولت اقدام کند.

خانجانی درباره این مسئله که دولت به منظور تحرک بیشتر پس از برجام درچه قسمت‌هایی نیاز به تقویت مضاعف دارد، افزود: ما در حوزه دیپلماسی باید تلاش خود را دوچندان کرده تا بتوانیم ارتباط خود را با دنیا قوی‌تر کنیم، به عنوان مثال رفتار دیپلماتیک ایران می‌تواند آمریکا را در آوردگاهی که برای ایران پدید آورده شکست دهد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: ما باید با تلاش و کوشش چرخ تولید را به حرکت درآوریم و متأسفانه از سال 84 بخش‌های کثیری از بخش تولید یا متوقف شده‌اند یا از تمام ظرفیت و توان خود بهره‌ نمی‌گیرند.

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر