امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۰
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۹/۳/۱۲ - ۱۰:۳۲ شناسه خبر : ۶۸۷۸

مردم سهام عدالت خود را نفروشند/ روش غیر مستقیم به نفع سهامداران است وارش نیوز/ عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت مازندران، علاوه بر توصیه به سهامداران (سهام عدالت) مبنی بر عدم فروش سهام خود، گفت: چون بیشتر سهامداران اطلاعات کافی در زمینه بورس و بازار سرمایه ندارند، روش غیر مستقیم را انتخاب کنند.

 

به گزارش وارش نیوز، آزادسازی سهام عدالت از خبرهای داغ این روزها است، سهامی که از سال‌ها پیش در اختیار اقشار کم‌درآمد جامعه قرار گرفته است و می‌توان آن را نوعی یارانه در نظر گرفت.

 اخیراً مقام معظم رهبری، در قالب ابلاغیه‌ای که در تاریخ نهم اردیبهشت منتشر شد، با درخواست دولت مبنی بر آزادسازی این سهام موافقت کردند، به این معنی که از این به بعد، با رعایت شروط و ضوابط خاصی، امکان معامله این سهام در بازار بورس برای مردم فراهم می‌شود.

این خبر، ابهامات زیادی ایجاد کرده است، به خصوص اینکه در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی بر آزادسازی مستقیم و فروش سهام تبلیغ و تاکید زیاد می‌شود، این در حالی است که بیشتر سهامداران سهام عدالت سواد بورسی و معاملات بازار سرمایه را ندارند و همین امر سبب شده تا برخی بدون اطلاع تنها به وضعیت کنونی تبلیغات و ارزش سهام، به سود لحظه‌ای و فروش سهام خود فکر کنند و شاید برای همیشه از این سهام ارزشمند بی بهره بمانند.

 به همین دلیل با بهزاد کلوانی عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت مازندران گفت‌وگو کردیم؛ وی در این گفت‌وگو اظهار کرد: به سهامداران توصیه می‌کنم برای فروش سهام عدالت، عجله نکنند زیرا با فروش این سهام، در حال حاضر مبلغ کمی به دست‌شان می‌رسد، اما در صورت نگه داشتن سهام، سالانه سود بیشتری خواهند گرفت و ارزش سهام نیز بالاتر می‌رود.

وی همچنین اضافه کرد: توصیه دیگر ما به مردم اینست که روش سهامداری خود را به صورت غیرمستقیم انتخاب کنند و از مراجعه به پیشخوان‌ها و کافی‌نت‌ها خودداری کنند چرا که این دفاتر نیز به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، موارد لازم را به سهامداران (سهام عدالت) منتقل نمی‌کنند و به هر دلیل از جمله شلوغی و اطلاعات ناکافی، روش مستقیم را برای مردم انتخاب می‌کنند.

مدیرعامل سهام عدالت شهرستان نور، تصریح کرد: اصل لازم و ضروری در سهامداری مستقیم، داشتن اطلاعات کافی در زمینه بورس و بازار سرمایه است و الا قطعا سهامدار متضرر خواهد شد و سرمایه خود را از دست می‌دهد.

عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت مازندران با بیان اینکه انتخاب روش غیرمستقیم و ماندن در شرکت سرمایه‌گذاری یعنی برخورداری از کمک متخصصان بورس و بازارسرمایه، گفت: قطعا بهره‌مندی از منافع و سود بیشتر در روش مستقیم است، بنابراین به همه سهامداران توصیه می‌کنیم نه تنها سهام خود را نفروشند بلکه با انتخاب روش غیرمستقیم از سود دائمی برخوردار شوند./فارس

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر