امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۹/۳/۱۲ - ۱۰:۳۲ شناسه خبر : ۶۸۷۵

تاکید بر تاب‌آوری شبکه‌های برق در برابر حوادث/ اجرای ۲۴ برنامه نمادین در سال جاری وارش نیوز/ معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه تاب‌آوری در صنعت برق میزان سنجش توانایی سیستم در برابر حوادث است، گفت: لازم است میزان قابلیت برگشت سیستم در برابر حوادث مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

 

به گزارش  وارش نیوز، غلامعلی رخشانی‌مهر صبح امروز در نخستین کنفرانس ملی مجازی تاب‌آوری در صنعت بر‌ق که به مدت دو روز ۱۱ و ۱۲ خرداد ماه جاری در سالن همایش‌های اداره کل ارشاد اسلامی مازندران به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: لازم است با روش هوشمندسازی زیرساخت، استحکام بخشی و دوام و بازیابی شبکه‌های برق مورد توجه قرار گیرد.

وی تحولات دیجیتالی را گامی به سوی تاب آوری شبکه‌های برق دانست و افزود: برای هوشمندسازی شبکه‌های برق باید به سه رکن کارگزار هوشمند به عنوان ارائه دهنده خدمات، مشتری هوشمند به عنوان دریافت کننده و حاکمیت هوشمند به عنوان ناظر در توانیر دقت شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه تاب‌آوری در صنعت برق میزان سنجش توانایی سیستم در برابر حوادث است، گفت: لازم است میزان قابلیت برگشت سیستم در برابر حوادث مورد ارزیابی  قرار گیرد.

این مسؤول ادامه داد: در فرایند سه‌گانه تاب‌آوری شناسایی محل‌های خطا به روش هوشمندسازی می‌تواند مقاومت شبکه را در برابر حوادث و بعد از آن افزایش دهد.

رخشانی‌مهر با تاکید براینکه برای مستحکم‌سازی شبکه‌های برق نقدینگی و اعتبارات باید به سمت هوشمندسازی و مقاوم‌سازی سوق داده شوند، تصریح کرد: در برنامه کار امسال ۲۴ برنامه نمادین اجرا می‌شود که شامل ۸۵ طرح و پروژه است از این تعداد ۴۰ برنامه در بخش‌ساز و کار و بقیه به سمت ساخت و ساز هدایت می‌شود.

وی نظارت سیستماتیک بر شرکت‌های توزیع را گامی برای شناسایی تاب آوری شبکه‌ها در صنعت برق عنوان کرد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر