امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۷/۳/۲ - ۰۰:۴۳ شناسه خبر : ۶۸۳

بانک ها هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداختند رییس سازمان برنامه و بودجه با استناد به گزارش بانک های عامل، از پرداخت هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات در زمینه اشتغال خبر داد

وارش نیوز: به گزارش ایرنا، «محمدباقر نوبخت» عصر سه شنبه در نشستی که با حضور برخی مدیران بانکی و اعضای فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: دولت با پرداخت تسهیلات برای ایجاد این فرصت های شغلی به دنبال پول پاشی نیست؛ بلکه سعی دارد به اهداف دیگری همچون حفظ محیط زیست و مقابله با آلودگی هوا نیز دست یابد.
نوبخت که معاون رییس جمهوری است، ایجاد مشاغل روستاییان و عشایر را یکی از هفت موضوع تعیین شده دولت برای اشتغالزایی برشمرد و گفت: امسال ایجاد 200هزار فرصت شغلی در بخش مسکن، ٢5 هزار مورد در عرصه حمل و نقل و 23هزار شغل در زمینه کشاورزی در نظر است.
وی یادآوری کرد پارسال 797هزار نفر به بازار کار وارد شدند که 790 هزار نفر مشغول به کارند اما بقیه به جمعیت بیکار اضافه شده اند.
قرار است امسال برای یک میلیون و 33 هزار نفر در کشور شغل ایجاد شود.

 تخصیص 60هزار و 400میلیارد تومان منابع اعتباری برای اشتغال
مدیر دفتر اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه از اختصاص 15هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی، 30 هزار میلیارد تومان از ظرفیت بانک‌ها به موجب بند ب تبصره 18 قانون بودجه و ١5 هزار و 4٠٠ میلیارد تومان از بودجه عمومی برای اشتغالزایی خبر داد.
«امیر باقری» اعلام کرد برای نرخ سود تسهیلات، مدل‌های مختلفی تهیه شده که قرار است در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی مطرح شود.
وی ارقام طرح شده برای نرخ سود تسهیلات را 12، 14 و 16درصد اعلام و در عین حال تصریح کرد تلاش می شود نرخی پایین تر تعیین شود.
باقری درباره اولویت‌های ایجاد اشتغال به مواردی مانند کمک‌های فنی- اعتباری و آموزشی اشاره کرد.

گزارش عملکرد چهار ماهه بانک ها برای اشتغال
در آغاز این جلسه مدیران ارشد بانک های توسعه تعاون، پست بانک و کشاورزی گزارشی از عملکرد چهار ماهه پرداخت تسهیلات برای طرح های اشتغالزایی ارائه کردند.
مدیرعامل پست بانک گفت: تاکنون درخواست 700 میلیارد تومان تسهیلات در قالب ٢٨٠٠ طرح ارائه و حدود 228میلیارد تومان مصوب شده است.
به گفته «خسرو فرحی»، سرجمع پرداختی پست بانک 228 میلیارد تومان به ازای 928 طرح بوده که در مقابل حدود ١٣ هزار و ٣٢٧ شغل ایجاد شده است.
«حجت الله مهدیان» مدیرعامل بانک توسعه تعاون، نیز اعلام کرد تا پایان اردیبهشت امسال ٢ هزار و ٨٣4 طرح به ارزش 974 میلیارد تومان به این از معرفی شد که از این میزان 257 طرح به مبلغ 225 میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسید.
همچنین معاون اعتبارات بانک کشاورزی گفت: تاکنون ١٢هزار و ٩55 طرح برای دریافت سه هزار و 6٨میلیارد تومان تسهیلات معرفی شده است.
«فرهاد فنودی» افزود: تا پایان اردیبهشت‌ امسال تقاضای 2هزار و ٨٣4 طرح به مبلغ یک هزار و یکصد میلیارد تومان در بانک رد و بازگشت داده شد.
«در بانک کشاورزی در مجموع یک هزار و ٢٢٩ طرح به ارزش 315 میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده است».
به گزارش ایرنا، سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال 1392 ابلاغ شد. پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.
دولت با هدف اشتغالزایی برای روستاییان و عشایر مجوز برداشت یک میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی را دارد.
هدف نشست عصر سه شنبه معاون رییس جمهوری با برخی مدیران بانکی و اعضای فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی، بررسی عملکرد قانون برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال پایدار روستاییان و عشایر بود.
این نشست در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر