امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۲/۳۰ - ۱۸:۰۷ شناسه خبر : ۶۶۹۱
رئیس پلیس راهور ناجا:
طرح تقسیط جریمه‌های رانندگی برداشته شد وارش نیوز/رییس پلیس راهور ناجا گفت: خودروهایی که بیش از یک سال از بدهی اقساط بدهی جریمه‌هایشان گذشته است و مبلغی را پرداخت نکرده‌اند توقیف می‌شوند و البته این را هم بگویم که طرح تقسیط کلاً برداشته شد.

به گزارش وارش نیوز، سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون اقدامات و عملکرد پلیس راهور، تصادفات و خدمات در ۲ ماهه سال جاری و برنامه‌های پیش رو سخن گفت.

سردار هادیانفر اظهار داشت: بحث مدیریت ترافیک، تسهیل و ایمنی در تردد و ارائه خدمات ترافیکی از جمله برنامه‌های اصلی پلیس راهور است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: جدی ترین برنامه پلیس راهور کاهش سوانح و تصادفات با رویکرد کاهش جانباختگان است.

وی گفت: در سال ۹۹، چهار برنامه اصلی در ادامه سال ۹۸ برای مأموریت پلیس راهنمایی و رانندگی پیش بینی کردیم این برنامه ها در راستای برنامه اصلی پلیس راهور که همان بحث مدیریت ترافیک تسهیل و ایمنی ترددها و … است.

به گفته هادیانفر، پلیس راهور ۴ ماموریت با برنامه مشخص در راستای برنامه های کلان نیروی انتظامی مشخص شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: جدی ترین برنامه ما کاهش سوانح و تصادفات یا رویکرد کاهش جان باختگان است که دارای زیربرنامه های مختلفی است.

وی ادامه داد: دومین برنامه توسعه انضباط و نظم و عبور و مرور ترافیک است که از جمله آن ساماندهی موتورسیکلت سواران است.

هادیانفر افزود: سومین موضوع توسعه و بهبود و ارتقای رفتار فردی و اجتماعی ترافیکی است و همکاری مردم چه کاربران ترافیکی یعنی رانندگان سرنشینان خودرو و عابران پیاده را در این زمینه می طلبد.

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: بخش چهارم نیز توسعه و تحول سیستمی و هوشمندسازی پلیس راهور است و امیدواریم در نیمه اول سال ۹۹ بخش اعظمی از آن انجام شود از جمله این خدمات نیز رسیدگی به اعتراضات، شماره گذاری که تمامی این برنامه ها در بستر شبکه ملی اطلاعات انجام می شود و همچنین ترخیص خودرو الکترونیکی و تلاش می کنیم رفته رفته ستاد ترخیص جمع می شود. سامانه سپهر پلیس راهور سامانه پایش است که امیدواریم ۴ هزار به ۱۲ هزار افزایش پیدا کند و بحث کروکی الکترونیکی است. این چهار برنامه از برنامه های اصلی پلیس راهور است.

هادیانفر بیان کرد: از سه مدل پراید دو مدل پراید از رده خارج شده و یک مدل دیگر آن هم به زودی از رده خارج می شود.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا تا آخر خرداد ماه هم خودروی ۴۰۵ اگر به تعهدات خود عمل نکند از رده خارج می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خودروهایی که بیش از یک سال از بدهی اقساط بدهی جریمه هایشان گذشته است و مبلغی را پرداخت نکرده اند توقیف می شوند و البته این را هم بگویم که طرح تقسیط کلاً برداشته شد.

وی بیان کرد: به مردم توصیه می کنیم سفر نکنند وای اگر سفری اتفاق افتاد پلیس آمادگی دارد که راه‌ها را مدیریت کند.

وی گفت: در راستای هوشمندسازی نیز قصد داریم تا سامانه پایش همواره مأموران را از ۴۰۰۰ دستگاه به ۱۲ هزار دستگاه توسعه دهیم. همچنین بحث توسعه کروکی الکترونیک نیز در دستور کار قرار دارد. مرحله اول مربوط به کروکی‌های سازشی و در مرحله دوم کروکی‌های غیرسازشی را نیز شامل خواهد بود.

تردد بیش از ۳۵ میلیون و ۱۸۰ هزار وسیله نقلیه در کشور

سردار هادیان فر در ادامه به ارائه آمارهایی از عملکرد مربوط به پلیس پرداخت و گفت: طبق آخرین آمارها ۲۲ میلیون و ۱۳۱ هزار خودرو با پلاک ایران و حدود ۹۴۷ هزار خودرو با پلاک دیگر در کشور داریم. همچنین ۱۲ میلیون و ۱۰۴ هزار دستگاه موتورسیکلت نیز در حال تردد در کشور است که می‌توان گفت در مجموع بیش از ۳۵ میلیون و ۱۸۰ هزار وسیله نقلیه اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت در کشور تردد می‌کند.

رئیس پلیس راهور ناجا از روند اسقاط خودروهای فرسوده نیز انتقاد کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح خودروهای فرسوده تا کنون بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده که این آمار اصلاً مناسب نیست به ویژه آنکه در سال گذشته این روند کاهش چشمگیری هم داشت.

افزایش ۴ درصدی شماره‌گذاری خودروی جدید

وی به آمار شماره گذاری خودروها در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۹۹۱ هزار دستگاه خودروی نو شماره‌گذاری شده است که این تعداد در مقایسه با سال قبل ۴.۱ درصد افزایش داشته است. همچنین جمع نقل و انتقال خودرو در سال گذشته چهار میلیون و ۹۱ هزار دستگاه بوده که افزایش ۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

سردار هادیانفر از کاهش شماره گذاری موتورسیکلت در سال گذشته نیز خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۲۴ هزار دستگاه شماره گذاری شده بود که این آمار در سال ۹۷ به حدود ۱۶۳ هزار دستگاه بود.

رئیس پلیس راهور ناجا به آمار اسقاط خودروها نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷، ۶۷ هزار دستگاه و در سال ۹۸ تنها ۱۴ هزار دستگاه اسقاط شده که این آمار کاهش ۷۹ درصدی را نشان می‌دهد که آن را مقایسه کنید با تعداد خودروهایی که در همین سال شماره گذاری شده‌اند که این نشان می‌دهد روند اسقاط چقدر کند است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر