امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۱۲:۲۱ شناسه خبر : ۶۵
معاون آموزش ابتدایی:
امسال پیک نوروزی نداریم/ دانش آموزان به جای مشق عید، کتاب بخوانند حکیم زاده گفت: با توجه به چالش اساسی پیک نوروزی، امسال در مدارس هیچ استانی پیک نوروری پخش نخواهد شد.

وارش نیوز:حکیم زاده گفت: با توجه به چالش اساسی پیک نوروزی، امسال در مدارس هیچ استانی پیک نوروری پخش نخواهد شد.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در خصوص بحث حذف تکالیف نوروزی اظهار کرد: مهمترین دغدغه هر جامعه کودکان هستند و در خصوص استفاده بهینه از کودکی و آشتی دادن کودکان با کتاب داستان، داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی جایگزین پیک‌های نوروزی می‌شوند.

 حکیم زاده با توجه به شرایط کودکان و بحث تعطیلات نوروزی گفت:  بحث‌هایی مطرح شد که کودکان در ایام طولانی نوروز از یادگیری فاصله گرفتند اما این تعطیلات فرصت مناسبی است برای تقویت مهارت که در طول سال تحصیلی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 وی افزود: در سال گذشته با فرض اینکه دانش آموز در ایام نوروز از درس خواندن فاصله می‌گیرد و این امر باعث ایجاد اختلال در امر آموزش می‌شود، پیک نوروزی و پیک شادی تهیه شد و در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

 حکیم زاده در ادامه افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که پیک نوروزی نقش چندانی در تعلیم و یادگیری دانش آموزان ندارد و حتی فرآیند چالشی و فرسایشی دارد و کودکان و خانواده‌ها در تمام عید نوروز، درگیر چگونگی انجام پیک هستند.

 وی افزود: با توجه به این شرایط برای رفع مشکل، دستورالعمل جدیدی در زمینه یادگیری در محیطی شاد و متنوع در دستور کار قرار می‌گیرد که در حاشیه آن به بحث  توانمند سازی معلمان نیز توجه شده است تا معلمان بتوانند فعالیت مناسبی داشته باشند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر