امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۲/۲۰ - ۱۵:۲۱ شناسه خبر : ۶۴۸۵

پرداخت هزینه ۱۸ تا ۹۰ میلیارد تومانی اینترنت آموزش در "شاد" از جیب مردم!/ لزوم رایگان شدن اینترنت مصرفی برای آموزش وارش نیوز/ارزش ریالی اینترنت مصرف شده در شبکه شاد، ۱۸ تا ۹۰ میلیارد تومان می‌شود که از جیب مردم پرداخت می‌شود! سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری وزارت آموزش و پرورش در این باره توضیح می‌دهد.

به گزارش وارش نیوز؛ مهدی شرفی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه تا به امروز  892 میلیون و 210 هزار فایل در شبکه شاد  بارگذاری و تبادل شده که به طور متوسط هر فایل 20 مگابایت است، درباره اینکه تبادل این میزان فایل معادل 18 میلیون گیگا بایت می‌شود و اگر هر گیگا بایت را هزار تا 5 هزار تومان در نظر بگیریم، ارزش ریالی اینترنت مصرف شده 18 تا 90 میلیارد تومان می‌شود، مگر آموزش رایگان نیست، برای چه چنین رقمی را به مردم تحمیل کرده‌ایم، اظهار کرد: سه ماه است که مدارس تعطیلند، هزینه ایاب و ذهاب و سایر هزینه‌ها قبلاً وجود داشته و اکنون این هزینه‌ها جایگزین هزینه‌های جاری شده است.

وی افزود: البته ما به دنبال این هستیم که هزینه اینترنت مصرفی در شبکه شاد رایگان شود این موضوع با ستاد ملی کرونا نیز مطرح شده و پیگیر هستیم از طریق مراجع ذیربط این اتفاق بیفتد.

متولیان پهنای باند باید کمک کنند اینترنت شاد رایگان شود

شرفی با بیان اینکه نمی‌توانستیم آموزش‌ را در تعطیلات ناشی از  کرونا تعطیل کنیم و از همان روزهای ابتدایی تعطیلات آموزش مکمل از طریق رسانه ملی آغاز شد، گفت: ضعف بزرگ آموزش تلویزیونی عدم امکان تعامل دو طرفه بود و آموزش و پرورش باید به دنبال راه دوم می‌رفت که در زمان محدود قابل پیاده‌سازی و پاسخگوی جمعیت 16 میلیونی مخاطبان باشد به همین دلیل شبکه شاد ایجاد و همکاران ما دریافت مجوز استفاده رایگان از اینترنت را به ستاد ملی کرونا بردند و اقدام شد آنها که متولی پهنای باند هستند باید کمک کنند تا فرایند آموزش پیش برود به هزینه خانواده‌ها کمتر شود. 

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان به طور پراکنده آموزش‌ها را در پیام رسان‌های خارجی شروع کرده بودند و هزینه اینترنت استفاده شده در پیام رسان‌های خارجی چند برابر است.

پهنای باند داخلی 30 درصد افزایش یافت

شرفی عنوان کرد: پهنای باند داخلی 30 درصد افزایش یافت و به این معناست که در پهنای باند خارجی صرفه‌جویی شده است قبلاً مردم این کار را در پیام رسان‌های دیگر انجام  می‌دادند و چند برابر هزینه می‌کردند.

وی با اشاره به توسعه سامانه شاد گفت: 78 درصد دانش‌آموزان یعنی 11 میلیون و 300 هزار نفر در شبکه عضو شده‌اند و اگر یک دستگاه تلفن هوشمند هم در خانه باشد برای چند نفر قابل استفاده است و این پوشش ما را افزایش داده است.

وی افزود: کانالهای اختصاصی محتوا ایجاد کرده‌ایم؛ 5 هزار محتوا بارگزاری شده و معلمان می‌توانند آنها را به اشتراک بگذارند فایلهای بارگذاری شده در داخل کانال فشرده سازی شده است، پوشش شبکه شاد خوب است و 80 درصد مدیران مدارس عضو آن هستند و امکانات جدید در حال اضافه شدن است. 

شبکه شاد تنها کانال رسمی برای آموزش است

شرقی درباره بازخودرهای دریافتی گفت: تعدادی از افرادی که از شاد استفاده کرده‌اند با بنده تماس گرفتند و رضایت داشتند؛ شاد بسیار زود فراگیر شد و اکنون کار در حال انجام است، به هر حال شبکه شاد تنها کانال رسمی آموزش است اگر امکان استفاده نباشد، روش‌های دیگر آموزش دنبال می‌شود اما اگر دسترسی وجود داشته باشد باید آموزش را از طریق آن انجام دهند.

به گفته سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری وزارت آموزش و پرورش استفاده از مدرسه تلویزیونی کمرنگ نشده است اما باید در نظر داشت که آموزش یک فرایند تعاملی است وقتی محتوا ارائه شد اگر دانش‌آموز سؤال داشته باشد باید در بستری آن را مطرح کند که در مدرسه تلویزیون این امکان وجود نداشت.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر