امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۹/۱/۱۲ - ۱۱:۴۷ شناسه خبر : ۵۶۸۰
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران:
نقش پر رنگ بازار در فاصله‌گذاری اجتماعی ملموس است مدیرکل صنعت،معدن و تجارت مازندران گفت: بخش بازار در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نقش بسیار بزرگی را ایفا می‌کند با توجه به اینکه تعطیلی بازار که یکی از شاکله‌های اصلی این طرح بود، خوشبختانه در سطح استان بسیار خوب انجام شده است.

وارش نویز/ حسینقلی قوانلو   با اشاره به اینکه بحران کرونا شرایط بسیار سختی را رقم زده است، اظهار کرد: متاسفانه این بحران به برخی مشاغل از جمله بخش بازار صدمه زیادی وارد کرده است.

وی با بیان اینکه بخش بازار بیشترین زیان را از همه گیری کرونا متحمل شده است، تصریح کرد: در حقیقت بازار یکی از مراکزی است که با کنترل آن می توان جلوی همه گیری و انتشار بیشتر ویروس را گرفت تا این مرحله پشت سر گذاشته شود.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان مازندران خاطرنشان کرد: بخش بازار در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نقش بسیار بزرگی را ایفا می‌کند با توجه به اینکه تعطیلی بازار که یکی از شاکله‌های اصلی این طرح بود خوشبختانه در سطح استان بسیار خوب انجام شده است.

قوانلو با اشاره به اینکه بازار همراهی بسیار خوبی را داشته است، افزود: بیش از ۹۵ درصد اصناف مازندران به صورت خودجوش اعلامیه تعطیلی بازار را اجرایی کردند.

وی ادامه داد: فقط حدود ۴ تا ۴.۵ درصد از بازاریان یا از اطلاعیه خبر نداشتند یابه جهت شرایط سخت اقتصادی که داشتند بازارشان باز بود.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان مازندران یادآور شد: از  حدود ۹ هزار واحد صنفی که وجود دارد، ۸ هزار واحد با تذکر در طی این چهار روز به تعطیلی اقدام کردند.

قوانلو بیان کرد: بیش از هزار و ۲۶۰ واحد صنفی طی این چهار روز پلمب شد که البته با توجه به اینکه طرح ابلاغ شده بود متاسفانه  چاره‌ای جز این وجود نداشت که اگر محکم نمی‌ایستادیم موفقیت طرح، اکنون نشانه‌هایش را در ورودی بیماران به بیمارستان‌ها نشان می‌دهد، زیر سوال می‌رفت. 

وی هدف اصلی را اغناسازی دانست و گفت: با این کار توانستیم ۹۵ درصد از اصناف را بسته نگه داریم و بعد اگر مقاومت شد برخورد کنیم.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت مازندران از همه بازاریان علیرغم اینکه یک ماه بدون درآمد در اسفند ماه داشتند باز هم در فروردین برای طرح جداسازی فیزیکی (اجتماعی )همکاری داشتند تشکر کرد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر این موضوع کرونا به اتمام برسد و شرایط رونق بازار خصوصا بازار مازندران که نقش بالایی در GDP استان را دارد، داشته باشیم.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر