امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۱/۱۲ - ۱۱:۴۳ شناسه خبر : ۵۶۷۱

روزهای خماری وقتی خمار می شی تازه می فهمی که هوشیاری چقدر خوبه،کرونا اینو به من آموخت....

وارش نیوز/ آخرین باری که تونسته بود این زهر ماری رو پیدا کنه و یکی و دو پوکی بهش بزنه ازش حدود 8 روزی می گذره، هرچند از اعتیادش خیلی وقت نمی شه که گذشته بود، اما تریاک بدجوری به تنش چسبید،خماری داشت کلافه اش می کرد، همه ساقیا می گفتن تا کرونا نره از تریاک خبری نیست که نیست.

خیلی از همپیاله هاش هم از وقتی که از زبان پزشکا فهمیدند کسانی که اهل دود و دم هستند زودتر تو تور کرونا می افتن، راه ترک هرچه دود اعم از تریاک،سیگار و قلیون را در پیش گرفتن و الان همشون تو خماری بسر می برن و دیگه هیچ کدومشون سیگار هم نمی کشن.

با این اوضاع با خودش می گفت؛ که چه روزایی بود که به بهونه قلیون بساط دور همی با هم رو مهیا می کردیم،آخ که چه بده خماری؟

این روزها خیلی از معتادان مواد مخدر و مشروبات الکلی با وجود ویروس کرونا فهمیدند که قدر نعمتی مثل سلامتی را نمی دانستند و اکنون در عالم خماری به ارزش آن پی برده اند.

اما حقیقت چیز دیگری است،حقیقت این است که تنها معتادان مواد مخدر غافل نبوده و اکنون تنها آنان نیستند که در خماری به سر می برند،الان همه ما به نوعی در عالم خماری سپری می کنیم.

اکنون همه ما فهمیدیم که بودن در کنار همدیگر چقدر لذت بخش بوده و دید و بازدید اقوام و عزیزان چه نعمت بزرگی است که متاسفانه همه ما آنگونه که باید قدر این نعمت را نمی دانستیم.

نمی دانستیم سلامتی چه نعمت بزرگی است،استفاده از محیط های باز و طبیعت چقدر لذت بخش بوده و اکنون داشتن حس یک زندانی چقدر می تواند عذاب آور و سخت باشد.

در شرایط کرونا خیلی از ماها پی بردیم که خداوند چقدر بی منت و مهربان نعمت هایش را به ما ارزانی داشته و ما متاسفانه قدر خیلی از آنها را نمی دانستیم.

اکنون با این وجود باید فهمید که حتی باید قدر دوران کرونایی را نیز دانسته و از درگاه خداوند متعال شاکر باشیم که از هر رفتار و خلقت خود هدفی را دنبال کرده و بی دلیل هیچ کاری نکرد، یعنی وی از قرار دادن کرونا در عالم طبیعت نیز هدفی داشته است.

اکنون بسیارند پدر و مادرهایی که تشنه یک بار در آغوش گرفتن فرزندان خود بوده و بسیارند فرزندانی که آرزوی بار دیگر نوازش شدن با دستان پر مهر والدین خود را در سر می پرورانند، اما متاسفانه شرایط این اجازه را نمی دهد، خیلی ها از کینه های دور و دراز خود علیه اطرافیان، دوستان و عزیزان در رنج بوده و به احتمال دیگر فهمیدند که دنیا ارزش این همه دشمنی و ناسازگاری را ندارد.

شاید زمان آن رسیده تا انسان امروزی کینه و کدورت ها را کنار گذاشته و بعد از سپری کردن دوران سخت کرونا راه دوستی و سازش با همه اطرافیان را در پیش بگیرد.

در دوران کرونایی بسیاری از مجرمان قلاف کرده و دست از اشتباهاتشان حداقل برای مدت کوتاهی کشیده اند، آمار ارتکاب جرائمی مثل سرقت،نزاع و درگیری،مزاحمت ها و حتی قتل کاهش یافته،خیلی از سارقان دست از سرقت کشیده اند، قاچاقچیان مواد مخدر در گوشه ای کز کرده و آمار تصادفات جاده ای و کشته های ناشی از آن نیز روز به روز رو به کاهش می باشد و ما همه اینها را مدیون کروناییم.

خیلی از زن و شوهرهایی که سال ها با یکدیگر سر ناسازگاری را در پیش گرفته و خواهان طلاق و جدایی از یکدیگر بوده اند دست از اختلافات کشیده و خیلی ها نیز طلاق را بی خیال شده و تصمیم به زندگی ای نو با یکدیگر و در کنار همدیگر شده اند.

رعایت نکات بهداشت در میان همه مردم نهادینه شده و یا در حال نهادینه شدن می باشد،دیگر کمتر پیر مرد و پیر زنی ریز موجوداتی مثل ویروس ها را دست کم گرفته و برخلاف گذشته روزی چندین بار دستان خود را با آب و صابون می شویند.

یاد مرگ که از تاکیدات بزرگان دینی ماست،سبب می شود تا مردم بهتر همدیگر را درک کرده وبسیاری از هر طریق ممکن سعی در تقویت حس نوع دوستی و ارائه کمک به اطرافیان و نیازمندان باشند.

اکنون شاید بهتر از هر زمان دیگر فهمیدیم که آشنایی با علوم مختلف و انجام تحقیقات علمی و دست یابی به نتایج مثبت علمی چقدر می تواند بر سرنوشت یک جامعه تاثیرگذار باشد،و همه ما هر روز درپی کشف داروهای ضد ویروس کروناییم و منتظریم با شنیدن این خبر شادی و شعفی دوباره به جامعه ما بازگردد و البته اگر محققان کشور ما به این نتایج زودتر از دیگر کشورها برسند نیز خیلی به نفع ما خواهد بود.

همه ما در شرایط فعلی فهمیدیم که همدلی و متحد بودن در رسیدن به یک هدف مشترک چه تاثیر مهمی دارد و همه به نوعی در سراسر دنیا تبدیل به یک تیم بزرگ می شویم.

کرونا دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد،بسیاری از کشورها هرچند باور دارند که وارد یک مرحله از جنگ نرم و میکروبیولوژی شده اند، اما دست از جنگ سخت کشیده و سعی در درک طرف مقابل خود نمایند.

در این وضعیت روحیه معنوی خیلی از انسان ها گل کرده و هرچند دست از خلاف و ارتکاب جرائم شسته و راه توبه را در پیش گرفته اند، اما خیلی ها پارا فراتر از این گذاشته و روحیه معنوی خود را تقویت می نمایند، این گروه دست به سوی پروردگار متعال برده و شبانه روز برای سلامتی همه انسان ها بویژه عزیزان و اطرافیان خود دعا می کنند،خیلی ها در این وضعیت خود را به خدا نزدیک و نزدیک تر می کنند.

با همه این احوال باید گفت که پروردگارا تو را بخاطر همه مهربانی هایت شکرگزاریم، برای همه نعمت هایی که مستقیما برای ما لذت بخش بوده و ما به راحتی به آنها دست یافته و از آنها لذت می بریم، و بخاطر همه نعمت هایی که باعث تلنگر انسان شده تا ما قدر همه نعمات تو را دانسته و ما را به خودت نزدیک و نزدیکتر می کند،سپاسگزاریم .

حتی بخاطر خلق ویروسی بنام کرونا از تو متشکریم،تو که برای خلقت خود با علم و آگاهی دلیل و منطقی داری و هیچ کاری از کارهایت در عالم هستی و غیب بی معنی و دلیل نیست.

پروردگارا تو را بخاطر همه مهربانی هایت خمارکردن هایما و حتی کرونا سپاسگذاریم.

تهیه شده توسط: قاسم گرجی،کارشناس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر