امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۱/۱۱ - ۱۴:۲۰ شناسه خبر : ۵۶۶۸

شیوع ویروس کرونا باعث کوچ مردم به سمت استارت‌آپ‌ها شد رشد استارت‌آپ‌ها در کشور روند خوبی را آغاز کرده و حوزه فعالیت بسیار گسترده دارد، نسل جوان به این باور رسیده که می‌تواند آینده خود را در دست بگیرد و یک کسب و کار تازه‌ای را راه‌اندازی و مدیریت کند و با ورود ویروس کرونا به کشور نیاز مردم به استارت آپ‌ها بیشتر شد.

سید بهرام سیادتی مدیرعامل شرکت ایده گستران هوشمند طبرستان   با اشاره به ضرب المثل چینی ها که فاجعه یک فرصت است، اظهار کرد:هرچند کرونا برای بسیاری از بخش های جامعه یک آسیب بود اما برای بخش زیادی از دنیای استارت آپی یک موقعیت بوده است.

وی با بیان اینکه استارت‌آپ در واقع نوعی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود، تصریح کرد: قطعی ۱۲ روزه اینترنت در ایران باعث شد تا بسیاری از مردم نگاهشان به اینترنت منفی شود اما دوباره با آمدن کرونا مردم متوجه شدند که اینترنت و استارت‌آپ‌ها چه خدماتی را در شرایط بحرانی می‌توانند به آن‌ها ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت ایده گستران هوشمند طبرستان خاطرنشان کرد:  تقاضاهایی که در این دوران به سمت شرکت‌های استارت‌آپی می‌آید نشان دهنده تمایل و کوچ مردم به اینترنت است، در واقع اگر قرار بود مردم طی ۱۰ یا ۲۰ سال آینده به اینترنت اعتماد کنند این اتفاق در مدت ۶ ماه یا یک سال می‌افتد. 

سیادتی افزود: بسیاری از مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، باشگاه‌ها، دانشگاه‌ها یا شرکت‌های خدماتی که قبلا به صورت فیزیکی کالاها و خدمات خود را ارائه می‌دادند، تلاش می‌کنند تا با ایجاد فروشگاه اینترنتی و یا (اَپ ) موبایل بهترین استفاده را ببرند.

وی یادآورشد: اکنون نسبت به هر زمان دیگری هم نیاز حضوراستارت‌آپ‌ها بیشتر حس می‌شود و هم اینکه تمایل مردم به استفاده از استارت‌آپ‌هایی که در ایران وجود دارد بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت ایده گستران هوشمند طبرستان با اشاره به اینکه استارت‌آپ یک اتفاق نو در دنیا است، بیان کرد: به طور کلی می‌توان گفت؛ سیستم استارت‌آپ به یک سازمان موقت که تجدیدپذیر و گسترش پذیر گفته می‌شود.

سیادتی ادامه داد: در استارت‌آپ نقش افراد به صورت کامل ثابت نیست یعنی امکان دارد شخصی مدیر یک بخش باشد و فردا در بخش دیگری و روزهای آینده در بخش‌های دیگر فعالیت کند و آن موضوعی که در استارت‌آپ اهمیت دارد، انجام کار است که یکی از علت‌های سرعت رشد استارت‌آپ‌ها نسبت به شرکت‌های دیگر همین مورد است.

وی با اشاره به اینکه تجدیدپذیری و گسترش پذیری یکی دیگر از قابلیت‌های استارت‌آپ‌ها است، گفت: اگر استارت‌آپی در ساری خدمات می‌دهد، می‌تواند در دیگر شهرها هم آن کار را انجام دهد و هزینه گزافی برای آن شخص ندارد، در صورتی که مثلا شخصی در ساری نانوایی داشته باشد برای اینکه در شهر دیگر هم آن خدمات را ارائه دهد متحمل هزینه تاسیس و نانواد و غیره می‌شود.

مدیرعامل شرکت ایده گستران هوشمند طبرستان با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها جزء متزلزل‌ترین درآمدهای دنیا محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: نبود و دست و پا گیربودن قوانین و همچنین نبود حمایت از سوی دولت برای استارت‌آپ‌ها از مشکلات این حوزه است، به طور مثال در ژاپن ۸۰ درصد حقوق استارت‌آپ‌ها را دولت تامین می‌کند تا صاحب استارت‌آپ‌ها به مشکل بر نخورند و به فعالیت خود ادامه دهند.

سیادتی با اشاره به اینکه دنیای استارت‌آپی در ایران بسیار جوان است، تصریح کرد: بسیاری از ایده‌هایی که در دنیا اجرا شده در ایران نیست و با وجود فضای رقابتی کمتر مردم راحت‌تر می‌توانند وارد بازار شوند و کسب درآمد کنند و نیازی به ریسک چندانی نیست همچنین می‌توانند از نمونه استارت‌آپی که در دنیا وجود دارد، ایده بگیرند و کار خود را شروع کنند.

وی با اشاره به سامانه https://bazarche.app  که برای سیستم خرید و فروش راه‌اندازی شده است، گفت: اگر در این مدت کسبه‌ای تحت فشار مالی قرار گرفته می‌تواند در این سامانه به صورت رایگان به عنوان فروشنده وارد سیستم شده و با ساختن یک مغازه در محدوده ۵ کیلومتری شهرش محصولات خود را به فروش برساند.  

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر