امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۹/۱/۱۰ - ۲۰:۰۰ شناسه خبر : ۵۶۳۶

کرونا حمل و نقل مسافری مازندران را زمین‌گیر کرد در حالی حدود ۴۰ روز از شیوع ویروس کرونا در استان مازندران می‌گذرد،کاهش سفر ، شرکت‌های مسافربری این خطه شمال کشور را به تعطیلی کشاند

گزارش وارش نیوز ، حاکیست که تمام ۵۸شرکت مسافربری برون شهری در سطح استان مازندران که در سنوات گذشته به خصوص ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه یکی پرکارترین روزهای خود را در طول سال به دلیل ازدیاد مسافر سپری می کردند، در این زمان در سال جاری فعالیتشان به طور کامل متوقف شد و به خواب بهاری رفتند، تا شاید پس از فروکش کردن ویروس کرونا و برداشتن محدودیت های سفر بار دیگر فعالیت خود را از سر بگیرند.
توقف کم سابقه فعالیت شرکت های مسافری 
رییس کانون شرکت های مسافربری استان مازندران می گوید: شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت جابجایی مسافر این شرکت ها را از اواسط اسفندماه سال گذشته تاکنون به تعطیلی کشاند.
مهدی شریفی در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت: در استان حدود ۵۸ شرکت مسافربری ( اتوبوس) با بیش از ۲۵۰ دستگاه اتوبوس ملکی استانی وجود دارد که بیش از ۵۰۰ نفر در این دو بخش اشتغال داشتند که در شرایط فعلی تمام این ها بیکار شدند.
وی آمار جابجایی روزانه مسافر را از ظریق این شرکت ها حدود ۲ هزار نفر اعلام کرد.
وی اضافه کرد: با وجود تعطیلی شرکت های مسافربری، ما به عنوان مستاجران شهرداری باید در کنار نگرانی از بیکاری کارمندان و کارگران و ضرر و زیان ناشی از آن؛ نگران پرداخت اجاره شرکت نیز باشیم که متعلق به شهرداری هاست.
وی اضافه کرد : انتظار می رود حداقل شهرداری ها در مدتی که شرکت های مسافری فعالیت ندارند، از اخذ اجاره صرفنظر کنند تا ما بتوانیم به سایر کارمندان خود کمک داشته باشیم.
بیمه بیکاری رانندگان اتوبوس 
رییس کانون شرکت های مسافربری استان مازندران گفت : اکثر کارکنان و رانندگان اتوبوس در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که باید برای دریافت بیمه بیکاری به این سازمان معرفی شوند.
شریفی افزود : به هر حال این بسته به سازمان تامین اجتماعی دارد که به این کارگران و رانندگان بیمه بیکاری پرداخت کند یا نه، ولی تا تحقق این برنامه نیز زمان زیادی نیاز است و در این مدت این افراد نیاز به کمک دارند که تاکنون هیچ بسته حمایتی به آنها تعلق نگرفت.
روزهای پرکار مسافربرهای سواری 
معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و راهداری استان مازندران می گوید : شیوع ویروس کرونا سفرهای برون استانی را در همه استان ها از جمله مازندران کاهش داده است.
 علی نصیری در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت : لغو سفرهای برون استانی از سوی مردم به دلیل شیوع این ویروس و محدودیت های ایجادی برای سفر از سوی ستاد مقابله با کرونا باعث شده تا تمام شرکت های مسافربری ما به خصوص اتوبوس و مینی بوس به تعطیلی اجباری بروند.
وی اضافه کرد : با تعطیلی این واحدها نیز کارگران و رانندگان اتوبوس نیز بیکار می شوند و باید به دنبال بیمه بیکاری بروند که مقدمات این کار از سوی مدیران شرکت های مسافربری انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: با تعطیلی شرکت های مسافربری اتوبوس و مینی بوس؛ فعالیت مسافربرهای سواری به خصوص شخصی ها تا پیش از طرح فاصله گذاری اجتماعی از رونق خوبی برخوردار بود که به نظر می رسد از این پس این خودروها نیز باید به تعطیلی اجباری بروند.
اگرچه با توقف فعالیت اتوبوس و مینی بوس و حتی قطار مسافربری ، خودروهای سواری شخصی و عمومی تا حدودی روزهای پررونقی را پشت سر گذاشتند، ولی با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا که سفرهای برون شهری و استانی را نیز با محدودیت شدیدی مواجه کرد و با دستورالعمل روز جاری وزیر کشور مبنی بر محدودیت برای خودروهای سواری و تاکسی درون شهری به نظر می رسد تا حد زیادی اکثر شبکه های حمل و نقل دو تا سه هفته آینده به محاق خواهند رفت. 
براساس آمار رسمی سالانه ناوگان مسافری استان مازندران به طور میانگین حدود ۶۰۰ هزار مسافر را به اقصی نقاط کشور جابجا می کند که بیشترین مسافران مازنی مربوط به استان های تهران و مشهد است.
طبق آمار رسمی در حال حاضر تعداد بیماران مشکوک به کرونا در استان مازندران یک هزار و ۳۹۱ نفر رسید./ ایرنا

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر