امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۹/۱/۹ - ۱۰:۳۶ شناسه خبر : ۵۶۰۴
سهم من در کرونا؛
امید حاجیلی کنسرت‌های آنلاین نوروزخانه را آغاز کرد کنسرت‌های آنلاین ویژه برنامه (نوروزخانه)، با اجرای گروه «حاجیلیتو» به سرپرستی امید حاجیلی در برج میلاد آغاز شد.

وارش نیوز/ در راستای تمهیدات اندیشیده شده توسط مسئولان و فعالان فرهنگی برای تشویق و ترغیب مردم به در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، مجموعه کنسرت‌های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران با ۱۵ اجرا از شب گذشته (جمعه ۸ فروردین) در برج میلاد آغاز شد.

این مجموعه کنسرت کنسرت های آنلاین از ۸ تا ۲۱ فروردین ماه هر شب ساعت ۲۱ در سایت TVR.ir پخش می شود.

در اولین اجرا از اجراهای نوروزخانه شب گذشته امید حاجیلی در برج میلاد و در مقابل صندلی‌های خالی به روی صحنه رفت و با اجرای قطعات مشهور و محبوب خود شب خاطره انگیزی را برای مخاطبان در منزل مانده اجرا کرد.

این هنرمند در ابتدا ضمن تبریک سال نو به مخاطبان، از آنها خواست: برای اینکه اجرایی پر انرژی را با هم تجربه کنیم لطفا خودتان را در سالن تصور کنید و از تشویق و دست زدن کوتاهی نکنید.

در خانه ماندن سخت اما ضروریست

این هنرمند در طول اجرا بارها از نوازنده های گروه خود خواست که فاصله های ایمنی را رعایت کنند و با اسپری ضدعفونی کننده دست نوازنده ها را ضد عفونی کرد.

وی در میانه برنامه خود گفت: من و خانواده ام چند هفته است در خانه مانده ایم و می‌دانیم این خانه نشینی چقدر سخت و کسالت بار است اما از همه شما خواهش میکنم با در خانه ماندن به قطع زنجیره انتقال و شیوع ویروس کرونا کمک کنید.

این هنرمند در اجرای شب گذشته خود قطعات مجنون،تردست،ربابه،ای داد بیداد،باریکلا عاشق من شدی، چشم‌های مستت، گل باغمی‌ تو (قطعه لری – کردی) و دلبر را اجرا کرد.

 

مرگ بر کرونا

این هنرمند چندین بار در میانه اجرای برنامه خود در حالیکه تصاویری از اقصی نقاط ایران با شعار کرونا را شکست میدهیم پخش میشد فریاد زد مرگ بر کرونا.

حاجیلی در بخش دیگری از کنسرت خود گفت: متاسفانه حدود ۴۰ درصد از مردم ما هنوز کرونا را جدی نگرفته اند و با عدم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی جان و سلامت خود و دیگران را به خطر انداخته و قدر زحمات شبانه روزی کادر درمانی ایران را  نمی‌دانند.

وی در ادامه از زحمات پزشکان،پرستاران و تمامی پرسنل کادر درمانی در بیمارستان‌های ایران تشکر کرد.

 

آنچه دیروز ساده بود، امروز برای ما آرزو شده

این هنرمند در بخش دیگری از اجرای خود گفت: اینروزها و با شیوع کرونا شرایطی برای ما ایجاد شده که آنچه دیروز برای ما امری ساده بود امروز یک آرزو شده است. اما یک روزی ما کرونا را شکست خواهیم داد و امیدوارم در آنروز قدر یکدیگر و ارزش بسیاری از مسایل را بیشتر بدانیم.

امید حاجیلی را در اجرای شب گذشته خود، نوازندگانی نظیر سهیل اباذری نوازنده کیبورد، محمد عمیدی نوازنده ساکسیفون، مصطفی زنده دلان نوازنده گیتار باس، رادین رفیع زاده نوازنده درامز، آراد یادگارفرد نوازنده گیتار الکتریک، نوید چراغی نوازنده سازهای کوبه ای، حسین شریفی و ارشیا والی نوازنده ترومپت و حسین شریفی نوازنده ترومبون در کنار مجید کمالی و علی والی (همخوان) همراهی میکردند.

در ادامه برنامه اجراهای زنده نوروزخانه، مهدی جهانی  ۹فروردین، روزبه بمانی ۱۰ فروردین، گروه استاد اسداللهی ۱۱ فروردین، رضا یزدانی ۱۲ فروردین، گروه رستاک ۱۳ فروردین، حمید عسگری ۱۴ فروردین، گروه گیل و آمارد (ناصروحدتی) ۱۵ فروردین، مهدی یغمایی ۱۶ فروردین، گروه ژوانا (سعدالله نصیری) ۱۷ فروردین، حمید حامی ۱۸ فروردین، حسین شریفیان سرپرست گروه لیان بوشهر ۱۹ فروردین، سینا سرلک ۲۰ فروردین، اشوان (اشکان خدابنده لو) ۲۱ فروردین در برج میلاد و بدون حضور تماشاگر کنسرت برگزار خواهند کرد و این اجراها به صورت آنلاین از طریق سایت www.TVA.IR  پخش می شود.

کرونا و آخرین اطلاعات پیرامون آن در ایران

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور عصر پنجشنبه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۸ به ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر رسید.تاکنون ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر