امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۱/۷ - ۱۳:۰۰ شناسه خبر : ۵۵۷۷

مازندران نیمه اول سال زراعی را با کاهش ۱۰ درصدی باران به پایان برد رییس مرکز پدافند غیرعامل هواشناسی مازندران می‌گوید: براساس اطلاعات مرکز ملی خشکسالی میانگین بارش باران در این استان در نیمه نخست سال زراعی جاری ( اول مهر تا ۲۹ اسفندماه ۹۸) نسبت به سال قبل حدود ۱۰ درصد کمتر شد.

وارش نیوز/ رحیم یوسفی زاده  گفت : در این مدت در استان مازندران ۴۹۸ میلمتر باران بارید که نسبت به مدت مشابه سال قبل بارش ها حدود ۶۰ میلمتر کاهش یافت.
وی اضافه کرد : این درحالیست که میانگین بارش باران در نیمه نخست سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه دوره آماری بیش از ۲۲ درصد ( ۹۱ میلمتر) بیشتر شد.
به گفته وی از لحاظ شهرستانی میانگین بارش ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در ۱۹ شهرستان روند کاهشی داشت و در سه شهرستان محمودآباد ، بابلسر و فریدونکنار به طور میانگین ۱۸ درصد رشد داشت.
یوسفی زاده دلیل روند کاهشی باران در ۱۹ شهرستان استان مازندران را در نیمه نخست سال زراعی جاری به دلیل بارش های سیل آسا اواخر اسفندماه سال ۹۷ دانست.
این کارشناس هواشناسی مازندران بارش نرمال یکساله استان مازندران را ۶۵۱ میلمتر اعلام کرد.
افزایش ۱۰ درصدی بارش ها در سال ۹۸
 
رییس مرکز پدافند غیرعامل هواشناشی مازندران می گوید : براساس اطلاعات میانگین حسابی برگرفته از ۱۵ ایستگاه همدیدی در سطح استان مازندران ( اطلاعات نقطه ای) میانگین بارش باران در این استان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن ( ۹۷) ۱۰ درصد و در مقایسه با میانگین دوره بلند مدت حدود ۲۴ درصد بیشتر شد.
یوسفی زاده گفت : براین اساس متوسط حجم بارش باران استان مازندران در سال ۹۸ حدود ۸۲۶ میلمتر بود که کمترین میانگین بارش ها مربوط به ایستگاه بلده با ۳۴۳ میلمتر و بیشترین آن با یک هزار و ۷۶۲ میلمتر مربوط به ایستگاه نوشهر بود.
براساس گزارش شرکت آب منطقه ای مازندران افزایش میزان باران در این خطه شمال کشور در سال زراعی جاری باعث آبگیری ۹۰ درصدی سدهای این استان شد که حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت دارند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر