امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۱/۷ - ۱۱:۲۸ شناسه خبر : ۵۵۷۲
مسئول بسیج دانشجویی مازندران:
مطالبه‌گری از نخبگان نکته مهم در سال جهش تولید است مسئول بسیج دانشجویی مازندران مطالبه‌گری از قشر نخبگانی جامعه را در شعار امسال مهم برشمرد و گفت: مطالبه‌گری از قشر نخبگان به مسئولان کمک می‌کند تا تمام تمرکزشان را برای اولویت مسائل اصلی جامعه بگذارند.

وارش نیوز/ سید امیر سادات کرمی  با بیان اینکه محوریت شعار سال توسط مقام معظم رهبری در چندسال اخیر  منطبق بر تولید بوده است، اظهار کرد: مسئله اصلی امروز جامعه ما  الگو و نمونه خوبی از یک جامعه اسلامی است که می‌تواند کمک کند تا  پازل اقتصاد و تولید کشور را حل کنیم. 

وی با اشاره به اینکه ایران مقدمه‌ای بر تمدن اسلام است و به مولفه‌ها و قطعه‌های مختلفی نیاز دارد، تصریح کرد: قطعه‌های فرهنگی، سیاست داخلی، اقتصاد، اقتدار سیاست خارجی و غیره از مولفه‌های تمدن اسلام است که در جامعه اسلامی به خوبی دیده می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران خاطرنشان کرد: مولفه‌های اقتصادی یک قطعه بسیار لازم است که یک جامعه در عرصه بین الملل می‌تواند به جامعه تراز تبدیل کند و نشان دهد جامعه اسلامی با همه ارزش و دینی که در آن وجود دارد در حوزه اقتصاد موفق است.

سادات کرمی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تمرکز رهبری بر اقتصاد خیلی بیشتر شده است، گفت: انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری  براساس مشکلات جامعه است تا نظام بتواند  به یک نقطه مطلوبی برسد و در آن تحولی رخ دهد.

وی با بیان اینکه تمرکز اصلی دشمن بر حوزه اقتصاد کشورمان بوده است، افزود: فشار حداکثری دشمن در حوزه اقتصاد به کشورمان این است که توحید را با مشکل مواجه کند تا کشور به خارج وابسته شود بنابراین رونق تولید کشور با یک سال و دو سال به حالت مطلوب نمی‌رسد و نتیجه مطلوب آن نیاز به زمان دارد.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه میزان ترقی ما در حوزه تولید کشور خیلی عقب‌تر از سطح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی است، بیان کرد: به عنوان مثال اتفاقاتی مثل ویروس کرونا که در روزهای اخیر  کشور ما را درگیر کرده برای مقابله با این ویروس یک بسیج عمومی (کمک‌های مردمی) برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و غیره صورت گرفت و همین بحران نشان داده که ما می‌توانستیم از قبل از ظرفیت‌هایی که در کشور وجود داشت به خوبی استفاده کنیم اما از این امر(ظرفیت‌های کشور) غافل بودیم.

سادات کرمی ادامه داد: در همین چند روز اخیر خبری پخش شده که ما را به شدت ناراحت کرده بود و نماینده وزارت بهداشت اعلام کرده که ما چند میلیون ماسک از انگلستان خریداری کردیم اما برای ما این محصول را نفرستادند که این امر برای نظام و انقلاب ما زیبنده نیست چراکه در آن سوی دنیا سفارش محصولی را بدهیم در صورتی که خود در داخل توان تولید آن را داریم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌ها می‌تواند اشتغال خوبی را برای جوانان ما فراهم کند، گفت: کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، لبنان، روسیه و غیره به شدت محتاج محصولات ما هستند بنابراین اگر جهش تولید در کشور اتفاق بیفتد هم اشتغال و هم تراز تجاری کشور ما حل می‌شود.

نیازمندی‌های کشور در همه حوزه‌ها به طور کامل احصا شود 

مسئول بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به اینکه نیازمندی‌های کشور در همه حوزه‌ها به طور کامل باید احصا شود، عنوان کرد: قسمتی از آن نیاز مندی‌ها باید توسط مجموعه بسیج دانشجویی و جامعه نخبگانی کشور مرتفع شود اما تاکنون به بدنه نخبگان و جامعه ما برای مسائل کشور استان و شهرها این نیازمندی‌ها ارائه نشده است.

سادات کرمی تصریح کرد: با احصای ظرفیت‌هایی که در این کشور وجود دارد می‌توانیم با استفاده از آن  مشکلات کشور را مرتفع کنیم.

وی یادآور شد: نامگذاری سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری می‌تواند یک هشدار باش و تذکری به مسئولین باشد تا به ظرفیت‌های داخل توجه شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر