امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۱/۷ - ۱۱:۲۷ شناسه خبر : ۵۵۷۱
رییس فوریت های پزشکی مازندران:
شماره تلفن ۱۱۵ را برای پرسش‌های کرونایی مشغول نکنید رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت:شماره تلفن ۱۱۵ برای گزارش حوادث به اورژانس است،اما برخی مردم با تماس با این شماره و پرسش در خصوص کرونا باعث می شوند این خط مشغول باشد و افراد نیازمند به خدمات درمانی پشت خط بمانند.

وارش نیوز/ یحیی صالح طبری  افزود : از زمان بروز کرونا ، تماس ها با شماره ۱۱۵ در مازندران برای پرسش در خصوص مسائل مربوط به کرونا صورت گرفته است و یا اینکه برخی افراد با این تصور که در تماس با اورژانس و اعلام علائم می توانند پرسنل اورژانس را به منازل خود بکشانند و از این طریق تست کرونا برای آنها انجام شود . 

وی ادامه داد : مردم بدانند انجام تست کرونا تنها در بیمارستان هایی که علوم پزشکی اعلام کرده است و بنا به نیاز تشخیصی از سوی پزشک همان مرکز انجام می شود و این کار در حیطه فعالیت کارکنان اورژانس نمی باشد . 

رییس اورژانس مازندران از مردم خواست که در صورت داشتن علائم بیماری کرونا همچون تنگی نفس با ۱۱۵ تماس بگیرند تا کادر درمان اورژانس به منازل آنها اعزام شود . 

وی افزود : بدلیل ترس و واهمه افراد نسبت به این بیماری و با دیدن برخی علائم تصور می کنند که به این بیماری مبتلا شدند با اورژانس تماس می گیرند و کادردرمانی این نهاد نیز براساس وظایف محوله به منازل افراد مراجعه می کند در حالیکه بیمار کرونایی نیست . 

 به گفته صالح طبری به همین دلیل و اکنون دراین  دوران  تعداد تماس و ماموریت های اورژانس مازندران افزایش یافته است به طوریکه در هفته های عادی سه هزار ماموریت اورژانس استان انجام می داد و در هفته کرونایی این تعداد به پنج هزار ماموریت افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به اینکه علوم پزشکی مازندران شماره تلفن ۳۴۴۰۷ و همچنین وزارت بهداشت شماره تلفن ۴۰۳۰ را برای پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم در نظر گرفته است تا از این طریق کسب اطلاع بکنند از مردم می خواهیم این نکته را رعایت بکنند تا در این دوران کرونایی بیش از بیش بر حجم فعالیت ها و فشار به کادر اورژانس وارد نشود . 

رییس اورژانس مازندران افزود : همزمان با اعلام بروز بیماری کرونا در استان  ۳۲ دستگاه آمبولانس برای بیماران مشکوک به کرونا  برای این منظور در نظر گرفته شد که نیروهای این آمبولانس ها با پوشش مخصوص و محافظ حاضر می شوند و برای انتقال افراد به بیمارستان ها اقدام می کنند . 

۹۰ دستگاه آمبولانس دیگر اورژانس مازندران در پایگاههای شهری ، جاده ای و کوهستانی دیگر خدمات درمانی در مواقع بروز حوادث را به مردم ارائه می کنند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر