امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۹/۱/۵ - ۱۳:۱۵ شناسه خبر : ۵۵۱۹

نامه جمع کثیری از پزشکان ‌مازندرانی به رئیس جمهور / استان‌های شمالی را قرنطینه کنید / کمبود امکانات درمانی‌ داریم جمع کثیری از پزشکان ساروی در نامه‌ای به رئیس جمهور از وی خواستند برای اینکه ویروس منحوس کرونا کاملا از استان‌های شمالی و مازندران ریشه کن شود باید اقدام به قرنطینه نقاط حساس استان کند.

به گزارش وارش نیوز، در نامه جمعی از پزشکان شهرستان ساری که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری های  مازندران رسیده آمده با تیتر " نظام درمانی پیشتاز مبارزه با کرونای اهریمنی شده است ".

در فاصله قرون چهارم تا هشتم قمری، تمدن اسلامی طلایه‌دار رشد و سپس  انقلاب گسترده علمی، فرهنگی و فنی در جهان شد  و پویایی و خیزش این جهش به فرهنگ و تمدن ایرانی بازگشته است،  تمدنی که ریشه در مدنیت ایران پیش از اسلام  و توأمان آموزه‌های دین اسلام خصوصا مذهب شیعه داشت و حکمای بزرگی چون ابن سینا، طبیب بزرگ ایرانی  و رازی داروساز برجسته تعدادی از اوانگاردهای ان معرفی شدند و شاید بتوان کرونای اخیر را مصیبت بارترین حادثه بعد از جنگ‌های جهانی اول و دوم به شمار آورد.

پیشتاز مبارزه با کرونای  اهریمنی در همه جهان، خانواده عظیم کادر درمانی پزشکان و پرستاران، ابن سیناهای معاصر، محسوب می‌شوند. در ایران، این خانواده مظلوم و بی پناه ضمن مبارزه مستمر و جانانه با این پدیده شوم، با کمبود شدید امکانات و تجهیزات، پنهان کاری تاسف برانگیز برخی از مقامات، ساختار ضعیف نظام اداری و خستگی مفرط جامعه درمانی روبرو است.برآوردهای همه متخصصان نشان می‌دهد در صورتی که دولت به طور جدی دستور قرنطینه راصادر نکند  و بر آن نظارت جدی نداشته باشد، حضور این میهمان منحوس و ناخوانده برای چندین ماه بعدی، به درازا خواهد کشید و بسیاری از هموطنان و کادر مظلوم درمانی را به کأم مرگ خواهد کشاند.

ما امضاکنندگان زیر، روسا و معاونین پیشین  دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمعی از پزشکان ، استادان  و عناصر دلسوخته و داغدار جامعه درمانی مازندران، صریحا تاکید می‌کنیم که برای حفظ جان شهروندان و پیشقراولان مبارزه یعنی کادر درمان کشور و استان، متضرر نشدن بیش از پیش ساختار اقتصادی و اجتماعی، عدم وقوع بحران‌های اجتماعی، سیاسی و امنیتی و در نهایت عدم بهره برداری دشمنان ایران سربلند، حتما و حتما دستور قرنطینه همه کشور، از جمله مازندران را صادر کند.

رونوشت این نامه به دفتر مقام معظم رهبری، ریاست مجلس شورای اسلامی، وزیر بهداشت، ستاد ملی مبارزه با کرونا، استاندار مازندران، ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مدیر کل صدا و سیما، خبرگزاری های ایرنا, ایلنا, مهر, فارس, تسنیم رسیده است./ تسنیم

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر