امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
سرویس : ورزشی زمان :   ۱۳۹۸/۱۲/۵ - ۱۲:۲۷ شناسه خبر : ۴۹۷۸

صالحی امیری: نگاه ما به کشتی فراتر از ورزش قهرمانی است رییس کمیته ملی المپیک گفت: نگاه ما به کشتی فراتر از ورزش قهرمانی و بستری برای رسیدن به این ورزش است. زیرا مدال‌ها به رشته ورزشی هویت نداد بلکه اخلاق و پهلوانی به کشتی هویت داد.

وارش نیوز ، «سیدرضا صالحی امیری»  در آیین بازگشایی و نامگذاری خانه کشتی شهید ابراهیم هادی این اظهارات را بیان کرد و افزود: امروز روز بسیار زیبایی در تاریخ ورزش ایران است و کشتی به مثابه نگینی درخشان در ورزش قهرمانی می‌درخشد.

وی گفت: اگر در جهان ورزش احساس غرور می‌کنیم باید آنرا در کشتی جستجو کنیم. روح پهلوانی در اینجا دمیده شده است زیرا زمانی پهلوانان و قهرمانان بزرگی در اینجا بودند و روح پهلوانانی دمیدند که باعث افتخار هستند.
رییس نهاد بین المللی ورزش کشور می گوید:  این سالن امروز به نام شهید مقدس شده است که باید حرمت شهید و مرام شهید را هم حفظ و دنبال کرد. از این نگاه، کشتی در ورزش ایران زمین یک ورزش نیست. اگر ایرانیان در ورزش جهان احساس غرور می‌کنند به خاطر هدایت و نماد این کشور و وپرچم این سرزمین است. کشتی وارث تبار و ریشه ورزش ایران زمین است.
صالحی امیری اظهاردشت: این ملت به ریشه های خودش افتخار می‌کند. کشتی در این سرزمین هم ریشه دارد و کانون تربیت نسل جوانی است که همگرایی و فضیلت و اخلاق را تربیت می‌کند. 
وی یادآور شد: کشتی با همه رشته های ما متفاوت است. برخی رشته ها وارداتی و برخی فقط برای قهرمانی بشمار می رود. اما کشتی هویت ساز است. یعنی بنیان‌های ارزشی که جامعه را به هم نزدیک می‌کند. 
رییس کمیته ملی المپیک گفت: رسالت ما حمایت از کشتی به عنوان نماد ورزش ایران است. اکنون در مسیر المپیک هستیم و همه امکانات را برای موفقیت در توکیو بکار خواهیم گرفت و امیدوارم به حرمت این شهید کام ملت ایران در المپیک شیرین شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر