امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۸/۱۲/۳ - ۱۶:۵۰ شناسه خبر : ۴۹۴۱

تعزیرات حکومتی مازندران به گرانفروشان لوازم بهداشتی هشدار داد مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران در واکنش به انتقادات مردمی در باره افزایش قیمت برخی از لوازم بهداشتی مانند ماسک و ژل ضد عفونی کننده در استان از جمله در داروخانه‌ها ، به گرانفروشان هشدار داد و گفت : در صورتی که تخلفی در این زمینه ثابت شود ، برخودر سخت و سنگینی با متخلفان خواهد شد.

وارش نیوز، یدالله ملکی  افزود : کشور در شرایط حساسی از نظر بهداشتی و سلامت به سر می برد و سوء استفاده از این موقعیت نه تنها غیر اخلاقی و انسانی است ، بلکه نقض واضح قانون است و این موارد به طور قطع در صورت اثبات تخلف مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه هنوز گزارشی از سوی ادارات تعزیرات شهرستانی به استان در باره گران فروشی نرسیده است ، گفت : البته این به معنای عدم ورود ما نیست و در حال ابلاغ دستور جهت بازرسی از تمامی داروخانه های استان هستیم .

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مازندران تاکید کرد: هرگونه گرانفروشی ، احتکار ، فروش غیر قانونی و پشت پرده و کم فروشی مصداق عینی تخلف تعزیراتی بوده و با آن برخوردی سخت خواهد شد.

ملکی با اشاره به اینکه برخورد با این تخلفات وظیفه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران است و آنها باید به این موضوع محکم تر ورود کنند ، افزود : اما هنوز این نهادها با تعزیرات ارتباطی بر قرار نکردند.

وی گفت : با توجه به حساسیت شرایط ، برخورد ها با متخلفان سنگین و جدی خواهد بود و در صورت تکرار منجر به پلمپ واحد صنفی یا داروخانه خواهد شد.

مدیرکل تعزیراتی حکومتی مازندران افزود : تمامی داروخانه ها و همچنین تامین کنندگان لوازم بهداشتی باید فاکتور خرید و فروش را در محل فعالیت خود داشته و در صورت مراجعه ماموران بازرسی ارائه کنند و در غیر این صورت مصداق پنهانکاری خواهد بود.

با ورود مازندران به چهارمین روز از گزارش مشاهده موارد مشکوک به ویروس کرونا ، افزایش تقاضا برای برخی اقلام بهداشتی مانند ماسک ، دستکش و ژل ضدعفونی کننده در استان سبب کمبود این اقلام و دریافت گزارش هایی از گرانفروشی و سودجویی شده است.

بررسی های میدانی خبرنگار ایرنا در روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرهای آمل ، بابل و ساری نشان داد که برخی از سودجویان یک عدد ماسک سه لایه را تا سه برابر قیمت مصوب مصرف کننده به مردم فروختند.

همچنین در این بررسی ها مشخص شد که داروخانه ها در مقابل درخواست متقاضیان برای ماسک‌های فیلتردار ، از تمام شدن این کالای بهداشتی خبر می دهند در حالی که برخی از افرادی که در همان روزها موفق به تهیه این گونه ماسک شدند ، مدعی شدند که آنها را از داروخانه ها به قیمت ۸۰ هزار تا ۹۰ هزار تومان خریدای کردند.

دیروز جمعه هم همزمان با برگزاری انتخابات کلیپی که ادعا شده از یکی از شهرستان های مازندران است در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن با وجود اعلام تمام شدن ماسک در داروخانه ، دستفروشان رو به روی همان داروخانه ماسک را به قیمت بالا می فروختند.

شهروندانی که با خبرنگاران ایرنای مازندران گفت و گو کردند ، مدعی شدند که ژل بهداشتی و دیگر اقلام بهداشتی مانند دستکش های بهداشتی را به ۲ تا سه برابر قیمت مصرف کننده خریداری کرده اند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران معتقد هستند که ممکن است علت افزایش قیمت لوازم بهداشتی در مازندران گرانفروشی از سوی تامین کنندگان باشد و داروخانه ها در آن نقشی نداشته باشند. 

به اعتقاد کارشناسان اقداماتی چون ایجاد کمبود مصنوعی اقلام مورد نیاز و گرانی قیمت آنها در دوره ای که تنش روانی بر سر موضوعی در جامعه ایجاد شده ، سبب می شود تا این تنش ها افزایش یافته و سبب تشدید احساس ناامنی شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر