امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۸/۱۲/۱ - ۱۲:۲۰ شناسه خبر : ۴۹۰۲

برگزاری نشست بررسی تلفات پرندگان تالاب میانکاله/آلودگی‌ها پایش می‌شود نشست بررسی همه جانبه رخداد تلفات پرندگان وحش تالاب میانکاله ۷ اسفندماه سال جاری در ساری برگزار می‌شود.

 
به گزارش وارش نیوز، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «لزوم برخورد با مسببان تلف‌شدن پرندگان مهاجر میانکاله» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند.

در توضیح این سوژه آمده است، تالاب‌ها نقش اساسی در بهبود بخشی به محیط زیست هر کشوری دارند متاسفانه در کشور ما شاهد خشک شدن دریاچه‌ها ، تالاب‌ها و استفاده نامحدود از ظرفیت تالاب‌ها و ضعف روز افزون دستگاه‌های متولی امر هستیم و هر ساله خسارت زیادی به محیط زیست خود و بین‌الملل می‌زنیم.

مثل پرندگانی که سرمایه بین‌المللی بوده و مهمان کشور ما بودند متاسفانه با تخریب زیست بوم و سوءاستفاده سوداگران و آلوده کنندگان محیط زیست و در سایه ناتوانی متولیان متاسفانه از بین رفتند. باید علت آلودگی پیگیری و خلاهای قانونی شناسایی و با مسببان آن برخورد قاطع صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره  اظهار کرد: در ارتباط با برخورد با مسببان باید نقشه راهی باشد که براساس آن عمل شود.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی بیان کرد: اگر عامل اصلی این  اتفاق مشخص شود حتما به‌صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه درباره دلایل این اتفاق نمی‌توان اظهارنظر کرد، تصریح کرد: دامپزشکی علت این واقعه را سم بوتولیسم اعلام کرده که باید منشا مشخص شود که با مشخص شدن آن به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: آلودگی‌ها به طور کلی درحال پایش است که منشا آن اعلام شود.

اداره کل دامپزشکی مازندران نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ دامپزشکان و فعالان محیط زیست را به حضور در نشست یکروزه بررسی همه جانبه رخداد تلفات پرندگان وحش تالاب میانکاله از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۷ اسفندماه سال جاری با حضور ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به همراه مسؤولان و کارشناسان مرتبط سازمانی، در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران واقع در ساری، خیابان شهبند دعوت کرد که باید  تمامی متخصصان علاقه‌مند شرکت در این نشست حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه سوم اسفند ماه از طریق شماره تلفن ۰۱۱۳۳۳۴۳۸۳۰ اداره طیور دامپزشکی مازندران نسبت به ثبت نام اقدام، تا شرایط حضور در این نشست فراهم شود./ فارس

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر