امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۱۲:۴۰ شناسه خبر : ۴۸۱۷
وعده های محقق نشده نمایندگان مازندران
مازندران منطقه آزاد نشد/ دفن زباله در ساحل محمودآباد بازخوانی وعده‌های انتخاباتی نمایندگان مازندران در انتخابات دوره دهم حاکی از این است که برخی از این شعارهای تبلیغاتی همچنان در حد یک وعده باقی مانده است.

وارش نیوز به نقل از  مهر: چهار سال از وعده‌های پرزرق نامزدهای دوره دهم که اکنون نماینده مردم مازندران هستند گذشت، نرخ بیکاری کم نشد، غرب مازندران همچنان در رؤیای استان خزری مانده است و مازندران به منطقه آزاد دست نیافت.

نامزدها و نمایندگان کنونی مازندران در حالی به وعده‌های جدید روی آورده اند که وعده‌های قبلی آنان به مرحله اجرا و تحقق نرسیده است. توسعه صادرات از جمله وعده‌های نمایندگان مازندران بوده است که در سال‌های اخیر نه تنها رشد عملی نداشته بلکه هر سال کمتر شده است.

صادرات بیشتر که نشد، کم شد

حسن اصغری یک فعال اقتصادی مازندران می‌گوید: هنوز صادرات مازندران لنگ تحقق زیرساخت‌های اولیه مانند خودروهای حمل و نقل کانتینری و کاهش تعرفه‌ها مانده است و صادرکنندگان مجبورند کالاهایشان را از دیگر مبادی صادر کنند.

 

وی می‌گوید: مازندران توانمندی بالایی در حوزه صادراتی دارد و بسیاری از وعده‌های صادراتی نمایندگان مانند تسهیل قوانین برای حمایت از صادرکنندگان روی میز مانده است.

پای حرف‌های مردم که می‌نشینی، دلشان از وعده‌های توخالی برخی نمایندگی فعلی مجلس پر است، راننده تاکسی در ساری می‌گوید: دو فرزند تحصلیکرده ام بیکار هستند و در حالی که یک کارخانه بزرگ و مناسب در مرکز استان نداریم، به بهانه خصوصی سازی، برخی کارخانه ها واگذار یا تعطیل شده اند.

ایجاد منطقه آزاد از دیگر وعده‌های نمایندگان مازندران در ادوار قبلی به ویژه دوره دهم است که همچنان این وعده بین مجلس و دولت پاسکاری می‌شود

ایجاد منطقه آزاد از دیگر وعده‌های نمایندگان مازندران در ادوار قبلی به ویژه دوره دهم است که همچنان این وعده بین مجلس و دولت پاسکاری می‌شود. زمانی نمایندگان بر سر اینکه کدام حوزه، منطقه آزاد شود با یکدیگر اختلاف نظر داشتند و اکنون نیز منطقه آزاد را به سه لکه تقسیم کرده اند و این طرح نیز منتظر تصویب مجلس است.

اقبال موسوی یک شهروند قائمشهری می‌گوید: تا جایی که به خاطر می آورم ایجاد اشتغال و تبدیل مازندران به منطقه آزاد یکی از شعارهای نمایندگان دوره‌های مختلف بوده است اما هنوز به نتیجه نرسیده است و تبدیل منطقه آزاد به محل واردات کالاهای لوکس و مصرفی دردی از استان دوا نمی‌کند.

در حوزه غرب مازندران، وعده ایجاد استان جدید در کنار اشتغال، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، کشاورزی و رفع بیکاری هم در دوره قبلی و هم در دوره یازدهم پررنگ است.

احمدی یک شهروند رامسری است که هرازگاهی برای انجام کارهای اداری مجبور است مسیر ۲۵۰ کیلومتری رامسر تا ساری را طی کند و می‌گوید: به جای وعده ایجاد استان جدید باید به دستگاه‌های اداری در شهرستان‌ها، تفویض اختیار بیشتری شود تا یک شهروند برای انجام کار اداری مسیر طولانی تا مرکز استان را طی نکند.

کلید واژه بیکاری بین نامزدهای دوره دهم و نمایندگان فعلی مجلس پررنگ بود اما اکنون حدود ۱۰ درصد در آمارها بیان می‌شود اما نگاهی به حاشیه میدان‌های مرکزی در شهرهای استان نشان می‌دهد که اشتغال رؤیای خانوارهای زیادی است که تأمین معاش دغدغه اصلی آنها شده است.

حل معضل زباله، بهبود وضع معیشتی مردم و توسعه بخش کشاورزی، رفع مشکل کمبود آب در مناطق مختلف مازندران نیز در بین شعارهای نمایندگان فعلی مجلس پررونق است اما اکنون زباله در آمل تبدیل به کوه عمارت شده است و زباله محمودآباد در ساحل دفن می‌شود و نیروگاه‌های زباله سوز استان تاکنون تکمیل نشده است.

اکنون زباله در آمل تبدیل به کوه عمارت شده است و زباله محمودآباد در ساحل دفن می‌شود و نیروگاه‌های زباله سوز استان تاکنون تکمیل نشده است

براساس آمارهای ارائه شده روزانه بیش از سه میلیون تن زباله در مازندران تولید می‌شود و وعده‌های زیادی برای حل این بحران داده شده است اما به اذعان مسئولان و حتی نمایندگان، زباله مازندران از خط قرمز گذشته و به فاجعه تبدیل شده است.

حسین حسن نژاد رئیس ستاد انتخابات مازندران از نامزدهای انتخابات خواست تا از دادن وعده‌های بی عمل خوداری کنند و افزود: رفتار و عملکرد نامزدها رصد و پایش می‌شود و با تخلفات برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی مطالبه گری را حق مردم دانست و گفت: قطعاً مردم از نامزدها انتظار دارند تا به وعده‌هایی که می‌دهند پایبند باشند و نامزدها نیز نباید وعده‌هایی دهند که تحقق آن ممکن نباشد.

شایسته سالاری، پرهیز ار تبارگرایی، ایجاد هماهنگی منطقی بین مدیران، توسعه فضای کسب و کار، ایجاد فرودگاه‌های جدید، توسعه حمل و نقل ریلی از جمله وعده‌هایی است که در دوره مختلف از جمله دوره یازدهم در تبلیغات نامزدها دیده می‌شود.

۱۷۱ داوطلب برای کسب ۱۲ کرسی مجلس در مازندران رقابت می‌کنند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر