امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
سرویس : ورزشی زمان :   ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۰:۰۱ شناسه خبر : ۴۴۸۹

شهرآورد ۹۲؛ چربش آماری مجیدی در رقابت مربیان جوان جدال سنتی استقلال و پرسپولیس تهران در حالی روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود که مربیان ۲ تیم با شهرآورد پایتخت بیگانه نیستند و در زمره گلزنان این تیم قرار دارند.

وارش نیوز، لیگ نوزدهم فوتبال ایران به روزهای جوشان خود رسیده و گرمای رقابت در این لیگ با شهرآورد سنتی پایتخت در حال غلبه بر سرمای زمستان است؛ بازی که در هر شرایط حساس و هیچ‌کدام از تیم‌ها دوست ندارند آن را به حریف واگذار کنند زیرا یکی از فاکتورهای مثبت هر تیمی در پایان فصل این است که شهرآورد را فتح کرده است. فتح شهرآورد در شرایط کنونی بیش از آنکه برای هواداران حائز اهمیت باشد برای مربیان ۲ تیم هیجان انگیز است.

پس از تغییر و تحولات نیم فصل لیگ نوزدهم و رفتن مربیان خارجی ۲ تیم، «فرهاد مجیدی» جانشین «آندره‌آ استراماچونی» شد و «یحیی گل محمدی» پس از چند سال حضور در مشهد دوباره به نیمکت پرسپولیس رسید او بر نیمکتی تکیه زد که پیش از این «گابریل کالدرون» نفر نخست پرسپولیس را از آن هدایت کرد.

شرایط ۲ بازیکن سابق سرخآبی‌ها در نیمکت متفاوت است. یحیی در چند سال گذشته به صورت متناوب هدایت پرسپولیس را بر عهده داشته اما مجیدی تنها در یک مقطع کوتاه سرمربی استقلال بود. مقطعی که با آمدن استراماچونی به اتمام رسید و با رفتن مرد ایتالیایی دوباره آغاز شد.

شرایط حضور این ۲ مربی در شهرآورد تقریبا مساوی است. «یحیی گل‌محمدی» در دوران فوتبال خود ۱۵ بار برابر استقلال قرار گرفته است که نتیجه آن چهار پیروزی، هشت مساوی و سه باخت است. همچنین وی در یک شهرآورد برابر رقیب سنتی روی نیمکت پرسپولیس قرار داشت که این بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید. گل‌محمدی در مجموع ۱۶۶ بار برای پرسپولیس تهران به میدان رفته و ۹ گل به ثمر رسانده است.

آمار بازی گل‌محمدی و مجیدی
سرمربی تعداد بازی برای تیم گل زده شمار دربی گل در دربی بازی ملی گل ملی
فرهاد مجیدی ۱۷۷ ۹۳ ۱۶ ۴ ۴۵ ۱۰
یحیی گل‌محمدی ۱۶۶ ۹ ۱۵ ۱ ۷۴ ۵

اما شروع مجیدی در شهرآورد با استقلال برای او خوش یمن نبوده بلکه این بازیکن درنخستین شهرآورد خود نظاره‌گر  شکست ۳ بر صفر استقلال بود. مجیدی ۱۶ بار شهرآورد را تجربه کرده که حاصل آن چهار برد، چهار باخت و هشت مساوی است.  

شماره هفت سابق آبی‌پوشان پایتخت در مجموع بیش از ۱۵۰ بازی برای استقلال انجام داده و ۹۳ گل به ثمر رسانده است.

یکی از نقطه اشتراک‌های ۲ مربی گلزنی در دربی است. مجیدی در چهار دربی برای استقلال موفق به گلزنی شد که سه دربی از آنان با پیروزی آبی‌های پایتخت به پایان رسید. او در دربی‌های ۶۷، ۶۸، ۶۹ و ۷۱ سابقه گلزنی به پرسپولیس را دارد که از معروف‌ترین آنها می‌توان به گل دقیقه ۹۰ وی در دربی ۶۹ اشاره کرد که برتری یک بر صفر برای استقلال و شعار معروف آی بدو آی بدو را به همراه داشت.  

 سرمربی پرسپولیس در شهرآورد ۵۴ که با پیروزی ۲ بر یک پرسپولیس همراه بود موفق به گلزنی شد دیگر گل آن بازی را «محسن بیاتی‌نیا» برای پرسپولیس به ثمر رساند. هر ۲ مربی سابقه کاپیتانی در تیم‌های خود را در کارنامه دارند.

در عرصه مربیگری شهرآورد ۹۲ نخستین تجربه مجیدی است اما گل‌محمدی در سابقه یک شهرآورد به عنوان مربی دارد که با تساوی به پایان رسید.

عملکرد ۲ تیم با هدایت این مربیان جوان مشابه است. استقلال با «فرهاد مجیدی» در سه بازی (۲ بازی لیگ قهرمانان و یک بازی لیگ برتر) سه برد کسب کرده و موفق به زدن ۱۰ گل شده است و تنها یک گل دریافت کرد.  استقلال در این سه بازی سه گل به الکویت، پنج گل به الریان و ۲ گل به نفت مسجد سلیمان زد و یک گل در برابر تیم لیگ برتری نفت دریافت کرده است. اما گل‌محمدی در ۲ بازی خود ۲ برد کسب کرد است.

او در نخستین بازی تراکتورسازی تبریز با نتیجه ۲ بر صفر از پیش رو برداشت و در ادامه صنعت نفت آبادان را با یک گل مغلوب کرد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر