امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۲/۴ - ۱۹:۰۲ شناسه خبر : ۴۳۵
دامادی، نماینده ساری و میاندورود مطرح کرد
دولت باید در مدیریت مجموعه خود تجدیدنظر کند عضو کمیسیون عمران مجلس، از تعلل مسئولان در شفاف سازی علت بروز سوانح مختلف از جمله ATR۷۲ و سانچی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شخص فوت شده در حادثه همیشه مقصر شناخته می شود

وارش نیوز:  محمد دامادی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت شفاف سازی علل بروز سوانح دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای، گفت: متاسفانه در چند سال اخیر همیشه فرد کنترل کننده وسیله نقلیه که فوت شده به عنوان مقصر حادثه معرفی شده است.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پرداخت دیه به جانباختگان آخرین راهکار مسئولان شده است، افزود: چه کسی قبول می کند در عوض عزیز خود دیه دریافت کند؟

ابزارهای مجلس نیز به پیدا شدن علل بروز سوانح کمک نکرد

وی با تاکید بر اینکه سقوط هواپیمای ATR72 به استیضاح وزیر راه و شهرسازی منجر شد، افزود: متاسفانه اقناع نمایندگان و دفاع تمام قد دولت از کابینه خود ابزارهای قهری مجلس را نیز بی اثر کرده به گونه ای که مواردی همچون استیضاح و طرح سوال نیز نتوانسته مشکلی را حل کند.

دامادی با بیان اینکه با رویه فعلی در بررسی علل سوانح بروز دوباره چنین حوادثی دور از ذهن نیست، گفت: متاسفانه با وجود اینکه بنده و خانواده خود نیز از خطوط هوایی استفاده می کنیم اما باید بگویم که بالا بودن خطاها ریسک بسیاری در استفاده از این ناوگان ایجاد کرده است.

نحوه فعلی مدیریت ها آبستن حوادث است

وی با تاکید بر اینکه نحوه فعلی مدیریت ها آبستن حوادث است، افزود: باید یک جا با شجاعت علل بروز سوانح مشخص و به اطلاع مردم برسد تا برخورد با متخلفان برای جلوگیری از تکرار مجدد آن صورت بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برگزاری مراسم های مختلف و ادای احترام به جانباختگان دردی از خانواده های آن ها کم نمی کند، تصریح کرد: دولت باید در مدیریت مجموعه خود تجدیدنظر کرده و بداند که تا زمانی که این رویه ادامه داشته باشد بروز چنین حوادثی اجتناب ناپذیر است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر