امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۸/۹/۲۳ - ۱۱:۵۸ شناسه خبر : ۴۳۲۲

انصراف ۲۶ داوطلب مجلس در مازندران رییس ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران گفت که تاکنون ۲۶ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس در این استان از ادامه حضور در ماراتن رقابت انتخاباتی انصراف دادند.

وارش نیوز؛‌حسین حسن نژاد روز شنبه در نشست خبری با اعلام این که بیشترین انصرافی ها از حوزه انتخابیه ساری و میاندرود بوده است، افزود: در حال حاضر ۳۹۳ داوطلب همچنان در گردونه انتخابات حضور دارند.

حوزه انتخابیه ساری و میاندرود ۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار استاندار مازندران گفت: در مجموع با احتساب داوطلبانی که خارج از حوزه انتخابیه ۹ گانه مازندران ثبت نام کردند، آمار داوطلبان ثبت نامی استان ۴۱۸ نفر بود.

وی اضافه کرد : بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس طبق قانون تا ۲۶ آذر ماه در هیات های اجرایی  ادامه خواهد داشت و از ۲۷ آذر نیز نتایج بررسی هیات اجرایی به داوطلبان اعلام می شود.

حسن نژاد گفت: داوطلبانی که صلاحیتشان در هیات های اجرایی رد شد حدود چهار روز برای ارایه شکایت به هیات های نظارت فرصت دارند.

کارمندان نیمی از داوطلبان مجلس در مازندران 

رییس ستاد انتخابات مازندران همچنین با اعلام این که حدود نیمی از داوطلبان نامزدی نمایندگی ملجس در این استان از کارکنان دولت هستند، اظهار داشت: سن حدود ۶۴ درصد از داوطلبان بین ۳۰ تا ۵۰ سال است که اقبال جوانان را برای نشستن بر کرسی سبز خانه ملت نشان می دهد.

حسن نژاد در باره هرگونه استفاده از امکانات دولتی به نفع داوطلبان انتخاباتی هشدار داد و تاکید کرد: تمام گزارش های مردمی در این ارتباط بررسی و در صورت صحت با متخلف برخورد می شود.

وی افزود: در صورتی که متخلف مجری انتخابات باشد از سمتش برکنار خواهد شد.

رییس  ستاد انتخابات مازندران در پاسخ به پرسشی در باره رصد هزینه تبلیغات انتخاباتی داوطلبان هم اظهار داشت: قانونی مبنی بر رصد هزینه های انتخاباتی داوطلبان نداریم .

ممنوعیت تبلیغات زودهنگام انتخابات 

حسن نژاد همچنین نسبت به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی هشدار داد و گفت: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی طبق قانون ممنوع است و با متخلفان نیز برخورد می شود.

وی اضافه کرد : برای برخورد قانونی با این تخلفات شعب ویژه در دادگستری های استان تشکیل شد و پرونده متخلفان نیز به این شعب ارسال می شود.

رییس ستاد انتخابات مانزدران در مورد شایعات پیرامون رد صلاحیت برخی داوطلبان هم گفت : طبق قانون نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان ۲۷ آذرماه به طور رسمی اعلام و پرونده ها نیز در اختیار هیات نظارت قرار می گیرد.

معاون استاندار مازندران اظهارداشت : مباحثی که در مورد رد صلاحیت داوطلبان بیان می شود رسمی نبوده و فاقد وجاهت قانونی است.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه و ۱۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

در دهمین دوره انتخابات در مازندران ۷۲ درصد واجدین شرایط شرکت کردند./ایرنا

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر