امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷
سرویس : ورزشی زمان :   ۱۳۹۸/۹/۱۹ - ۱۵:۱۶ شناسه خبر : ۴۳۱۵
روزهای پر ترافیک رویدادهای ورزشی؛
کمیته وکوتورین هیئت ورزش‌های رزمی استان مازندران نیمه آذر ماه ۹۸ پرکارترین روزها برای کمیته وکوتورین هیئت ورزش‌های رزمی استان مازندران بود و این کمیته با برنامه‌ریزی مثال‌زدنی ماه پر خبر و شلوغی را برای هیئت رزمی استان رقم زد.

وارش نیوز؛ وکوتورین از شاخه ورزش‌های رزمی با بیش از 100 رشته سنتی و با قدمتی 1500 ساله در ویتنام متولد شده است و چکیده‌ای از این صد رشته در قالب فدراسیون جهانی وکوتورین به دنیا معرفی شد.

این رشته در دو شاخه اصلی مبارزه و فرم‌های نمایشی فعالیت می‌کند و با بکارگیری صلاح در فرم‌های سنتی و مسابقات به‌صورت زیبا و ویژه صورت می‌پذیرد که جذابیت آن را دوچندان کرده بنابراین مبارزات بدون صلاح این رشته به‌صورت رینگی برگزار می‌شود و از تمامی محافظ‌ها مورد نیاز چون هوگو، کلاه و دست‌کش بوکس استفاده شده است.

رشته وکوتورین در شورای المپیک آسیاست که می‌تواند در بازی‌های معتبری همچون بیچ گیمز المپیک ساحلی آسیا و اسپورت آکورد حضور داشته باشد.

بها دادن به وکوتورین قطعا می‌تواند به ارتقا جایگاه ایران در المپیک کمکی شایان کند و مدال‌های خوش رنگ آن، افتخارات این سرزمین را بیش از پیش افزایش دهد.

میزبانی چند رویداد اعم از سمینار آشنایی با کمیته وکوتورین، دوره‌های آموزشی فنی و داوری درجه ۳، مسابقات قهرمانی استان در بخش آقایان، باز آموزی داوری ویژه بانوان و مسابقات قهرمانی بانوان شاید یک رکورد در سطح هیئت‌های استان مازندران باشد که در کمتر از دو هفته کمیته وکوتورین استان رقم زده است.

محمد اکبرزاده دبیر هیئت ورزش‌های رزمی مازندران و نماینده وکوتورین استان از جایگاه این رشته و چگونگی مسابقات خبر داد.

وی تصریح کرد: ریاست فدراسیون جهانی وکوتورین به عهده پرفسور هوآنگ دنگ گیانگ است که نائب رئیس شورای المپیک آسیا نیز می‌باشد و یکی از علت‌های رشد سریع این رشته جذاب و رسمی است .

نماینده کمیته وکوتورین هیئت رزمی مازندران گفت : با همکاری اعضاء کمیته وکوتورین مازندران و برنامه‌ریزی دقیق جهت توسعه و گسترش این رشته توانستیم در کمتر از دو هفته بهترین‌ها را برای ورزش وکوتورین رقم بزنیم.

اکبرزاده افزود: جمعه اول آذر با میزبانی عالی هیئت سرخ رود سمینار آشنایی کمیته وکوتورین با حضور مسئولان ارشد هیئت استان، قهرمانان، مربیان تیم ملی در مسابقات بیچ گیمز المپیک ساحلی و حدود 60 شرکت کننده در محل سالن اجتماعات ساختمان آتشنشانی سرخ رود برگزار شد.

وی با بیان اینکه پنج شنبه ۷ آذر اولین دوره داوری درجه 3 و آزمون فنی دان یک کمیته وکوتورین در مازندران برگزار شد، بیان کرد: اولین دوره داوری درجه 3 و آزمون فنی دان یک کمیته وکوتورین در مازندران با شرکت حدود ۵۰ متقاضی از شهرستان‌های سراسر استان در ۲ بخش آقایان و بانوان به میزبانی نماینده شهرستان چالوس برگزار شده است.

دبیر هیئت ورزش‌های رزمی مازندران خاطرنشان کرد: در این دوره صابر اکبرزاده ریاست هیئت ورزش‌های رزمی مازندران و سرمربی اسبق  تیم ملی وکوتورین به‌عنوان مدرس داوری، مهرداد رجبی سرمربی اسبق تیم ملی وکوتورین به‌عنوان مدرس فنی بخش آقایان و خاطره کریمی نائب رئیس وکوتورین مازندران به‌عنوان مدرس فنی بخش بانوان حضور داشتند.

اکبرزاده ادامه داد: جمعه ۸ آذر ماه نیز اولین دوره مسابقات قهرمانی استان وکوتورین آقایان مازندران به میزبانی هیئت ورزش‌های رزمی و نماینده وکوتورین چالوس در این شهرستان برگزار شده است.

وی گفت: در این رقابت‌ها ۸۶ ورزشکار از ۱۴ شهرستان باهم به رقابت پرداختند که در پایان تیم قائمشهر با ۶ طلا اول چالوس ۵ طلا دوم و کلاردشت با۴ طلا سوم شدند.

نماینده کمیته وکوتورین هیئت ورزش‌های رزمی مازندران با اشاره به اینکه چهارشنبه ۱۳ آذر کمیته وکوتورین جهت هرچه بهتر برگزاری مسابقات اولین دوره بازآموزی داوری قبل مسابقات ویژه بانوان را به میزبانی هیئت رزمی قائمشهر برگزار کرده است، اظهار کرد: جمعه 15 آذر 98 در حالی اولین دوره مسابقات کمیته وکوتورین قهرمانی بانوان استان مازندران در چهار رده سنی  به میزبانی هیئت ورزش‌های رزمی محمودآباد در سالن امام خمینی برگزار شد که این رویداد شاهد حضور حدود 180 ورزشکار از  12 شهرستان مازندران  بود.

اکبرزاده تصریح کرد: در این مسابقات صابر اکبرزاده ریاست هیئت ورزش‌های رزمی استان مازندران، باقر بهاری رئیس شورای عالی استان مازندران، نورالله قلیزاده رئیس شورای اسلامی شهر محمودآباد، تقی زروک نائب رئیس آقایان و خانم رجب نژاد نائب رئیس بانوان هیئت ورزش‌های رزمی استان، ناصر لاسمی پژوهش‌گر و استاد دانشگاه در افتتاحیه مسابقات حضور داشتند و از نزدیک نظاره‌گر رژه تیم‌های شرکت کننده در این دوره از مسابقات بودند.

وی یادآور شد: در پایان رقابت‌های جذاب و دیدنی اولین دوره از مسابقات وکوتورین قهرمانی بانوان استان مازندران تیم آمل الف با مربیگری خانم سنجابی و فاطمه جباری و عباس آباد با مربیگری خانم گل پور و قائمشهر الف با مربیگری خانم مولایی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند .

گفتنی ست؛ خانم آنا رجب نژاد نائب رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان به‌عنوان ناظر هیئت و خانم خاطره کریمی نائب رئیس کمیته وکوتورین مازندران به‌عنوان مسئول برگزاری مسئولیت اولین دوره از مسابقات کمیته وکوتورین قهرمانی استان مازندران را بر عهده داشتند.

دبیر هیئت ورزش‌های رزمی مازندران در پایان از زحمات اعضاء کمیته وکوتورین مازندران محسن حداد دبیر، خاطره کریمی نائب رئیس، ابوالفضل یعقوب‌پور مسئول کمیته داوران، فهیمه باقری نائب کمیته داوران و تمامی داوران و مربیان و ورزشکاران آقا و بانو تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: ویژه و خاص از حمایت‌ها و همکاری دکتر صابراکبرزاده ریاست هیئت ورزش‌های رزمی استان مازندران، امیر مصدق ریاست کمیته وکوتورین کشور، جمشید گیوه‌چی دبیرکل وکوتورین کشور و آنا رجب نژاد نائب رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان مازندران تشکر ویژه دارم.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر