امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۲/۴ - ۱۱:۴۲ شناسه خبر : ۴۳۱
استاندار مازندران عنوان کرد
۴ میلیارد یورو، برآورد اولیه قطار سریع‌السیر تهران ـ شمال استاندار مازندران گفت: کارگروه مشترکی برای مدل مالی پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ شمال که برآورد اولیه آن ۴ میلیارد یورو تعیین شده است

وارش نیوز: به گزارش خبرگزاری فارس، محمد اسلامی ورنامخواستی عصر امروز در حاشیه نشست با بانک صنعت و معدن جهت توسعه ریلی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای پیگیری پروژه‌های اصلی و تعیین کننده‌ای که موجب توسعه استان می‌شود جلسه‌ای با راه آهن ایران و سایر مسؤولان بانک صنعت و معدن برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن یکی از بانک‌های مؤثر بوده که با استفاده از منابع صندوق ملی به عنوان بانک عامل است، افزود: این بانک در سال‌های اخیر توانسته نقش کلیدی در توسعه خطوط راه آهن ایجاد کند که مازندران تاکنون از این فرصت استفاده نکرده است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در این جلسه تفاهم، کارگروه مشترک ایجاد شده است تا این کارگروه مشترک بتواند مدل مالی این پروژه که برآورد اولیه آن 4 میلیارد یورو است تعریف و تعیین کند تا بتوانیم راه آهن برقی سریع‌السیر تهران، شمال را پایه‌گذاری کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه قطار حومه‌ای نیز به صورت قطار اتوبوسی بین شهرهای بابل، قائم‌شهر و ساری نیز راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد: خط دوم در حاشیه خط جدید شروع می شود تا بتوانیم بار سنگین ترافیکی را از شهرهای پرتردد استان برداریم و در گام تکمیلی این خط از بابل به آمل متصل می‌شود.

اسلامی در پایان تصریح کرد: در این جلسه همچنین تفاهم شد تا آزاد راه قائم‌شهر ـ ساری که پروژه آن در سال 94 تعریف شد و متوقف بوده است، منابع مالی در نظر گرفته و این پروژه نیز شروع شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر