امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۲/۴ - ۱۰:۵۳ شناسه خبر : ۴۲۸
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران
۱۱ هزار نفر در مازندران بیکار شدند/ تبدیل خصوصی‌سازی به خصوصی‌خواری دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: خصوصی‌سازی بی‌بند و باری در مازندران داریم و خصوصی‌سازی به خصوصی‌خواری تبدیل شده است

وارش نیوز: به گزارش خبرگزاری فارس، نصرالله دریابیگی عصر امروز به مناسبت هفته کارگر در جمع خبرنگاران با یادآوری این نکته هر ساله پنجم تا ۱۱ اردیبهشت ماه به عنوان هفته کارگر نامگذاری شد و امسال با توجه به اینکه در ماه شعبان قرار داریم اما جامعه کارگری عزادار است و مشکلات فراوانی برای ما تحمیل می‌شود، افزود: در مازندران ۳۹۴ هزار و ۱۹۰ کارگر بیمه شده داریم که در بنگاه‌های اقتصادی، صنعتی، درمانی، کشاورزی و خدماتی کار می‌کنند.


دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۵۸۵ بیمه شده اختیاری در مازندران داریم گفت: ۱۱ هزار نفر در استان در واحدهای اقتصادی مشغول کار بودند که از کار بیکار شدند.
وی به بیمه‌شدگان کارگر ساختمانی اشاره کرد و افزود: ۴۲ هزار و ۸۱۱ نفر بیمه هستند و ۱۲۵ هزار مستمری‌بگیر در مازندران ۱۷۴ میلیارد تومان مستمری از تامین اجتماعی دریافت کردند.
دریابیگی با بیان اینکه دولت از سال ۵۴ تاکنون ۱۴۸ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، اظهار کرد: تامین اجتماعی در آستانه ورشکستگی است.
وی بیان کرد:  در مازندران هفت بیمارستان وجود دارد که هبه وزارت بهداشت است و به بهانه طرح تحول سلامت وزیر بهداشت به دنبال این است درمان را یک کاسه کند و این امر به این معنی است سازمان تامین اجتماعی برای دولت نیست.
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران درباره قانون تصویب بند ز تبصره ۷ بودجه سال ۹۷ گفت: کارگران با این قانون مخالف هستند و آن را زیاده‌خواهی می‌دانیم و ضدمنافع کارگر است و این بند نباید اجرا شود چرا که معضلاتی برای بیمه شدگان به‌وجود خواهد آورد.

دریابیگی ادامه داد: بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها  که قرار بود ۴۰ درصد درآمد حاصل از اجرای این قانون به تولید و اشتغال برگردد اما یک درصد اختصاص نیافت بلکه قدرت خرید نیروی کار ‌کاهش، تعطیلی کارخانجات و افزایش حامل های انرژی را شاهد بودیم.
وی بیان کرد: خصوصی‌سازی بی‌بند و باری در مازندران داریم و خصوصی‌سازی به خصوصی‌خواری تبدیل شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر