امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۶
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۸/۹/۶ - ۱۰:۵۰ شناسه خبر : ۴۲۶۷

شرایط تخلف و رانت در ادارات باید از بین برود رئیس سازمان صمت مازندران با اعلام اینکه شرایط تخلف و رانت در ادارت باید از بین برود، گفت: دلیلی برای طولانی کردن ۱۷ روزه جواز تأسیس در مازندران وجود ندارد.

وارش نیوز: حسینقلی قوانلو در ارتباط با افراد دستگیرشده در سازمان صمت استان مازندارن اظهار کرد: این موضوع خاصی نبوده است.

وی تصریح کرد: باید شرایط تخلف و رانت را از بین ببریم، جواز تأسیس در استان گلستان در مدت یک روز صادر می‌شد اما در استان مازندران ۱۷ روز زمان می‌برد.

رئیس سازمان صمت مازندران اضافه کرد: تا پایان سال برنامه‌ریزی کردیم که جواز تأسیس به‌صورت روزانه صادر شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: افراد متقاضی تسهیلات به سامانه‌ای که در این ارتباط تشکیل شده مراجعه کنند، هر چه حضور ارباب رجوع در سامانه دولت کاهش پیدا کند، تخلفات از بین می‌رود.

قوانلو با اعلام اینکه سه نفر از کارمندان کارشناس این سازمان به جرم تخلف که اثبات هم شده دستگیر کردند، بیان کرد: در حال حاضر قرار صادر شده و تا بعد در دادگاه باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این موضوع در دست بررسی است، حتماً تخلفی صورت گرفته که این افراد بازداشت شدند، بقیه بستگی به نظر دادگاه دارد.

رئیس سازمان صمت مازندران دلیل بسیاری از تخلفات را مراجعه حضوری به ادارات و نهادها عنوان کرد و افزود: هر چه میزان مراجعات کاهش پیدا کند، تخلف کم می‌شود، فضای کسب و کار باید به حدی آرام باشد که هر فردی که درخواست مجوز داشت، در اختیارش قرار گیرد.

این مسؤول با اعلام اینکه برای پرداخت تسهیلات سامانه‌ای طراحی شده و از بانک‌ها این موضوع پییگری شود، عنوان کرد: بنا داریم میزان مراجعات را به ادارات صمت کاهش دهیم.

قوانلو یادآور شد: سهل‌گیری فضای کسب و کار، زمینه کاهش تخلفات را فراهم می‌کند، در استان گلستان هیچ گزارشی از این دست نداشتیم، با وجود اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم، در حالی که در استان مازندران حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اعلام اینکه در هفت ماهه امسال  ۵۸ میلیارد تومان پرونده به تعزیرات ارسال کردیم، گفت: ۲۷ هزار بازرسی در این مدت انجام شده است و باید بازرسی‌ها را افزایش دهیم./ فارس

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر