امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۸/۸/۲۸ - ۱۰:۴۹ شناسه خبر : ۴۱۲۲

قیمت پرتقال نیاز به اصلاح دارد قیمتی که اکنون برای هر کیلوگرم مرکبات به باغدار مازندرانی می‌دهند پایین است و نیاز به اصلاح دارد.

وارش نیوز: حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های اتحادیه باغداران استان هر کیلوگرم پرتقال اکنون از کشاورزان حدود ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان خریداری می‌شود، گفت: این قیمت به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید بیشتر شود.

او افزود: دولت اعلام کرد هر کیلوگرم پرتقال شمال را تضمینی تا ۴۵۰۰ تومان از باغدار خریداری می‌کند، اما چرا برخی‌ها در بازار، پرتقال‌ها را با نرخ حدود یک سوم این قیمت از باغدار خریداری می‌کنند.

استاندار مازندران گفت:اعلام نرخ ۴۵۰۰ تومانی دولت برای هر کیلوگرم مرکبات و تاثیر نپذیرفتن بازار از آن نشان می‌دهد قیمت گذاری به دست تعدادی افراد برای کسب سود بیشتر انجام می‌شود.

حسین زادگان با بیان اینکه منافع باغدار در این خصوص باید رعایت شود، افزود: هر زمان که عرضه مرکبات به دلیل شرائط آب و هوایی کم می‌شود قیمت مرکبات افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل باید در عرضه مرکبات به بازار مدیریت شود.

او خواستار نظارت بیشتر بر عرضه مرکبات در بازار شد و گفت: باید عرضه پرتقال را به شکلی مدیریت کرد که منافع باغدار تامین شود.

استاندار مازندران گفت: قیمت پرتقال در مازندران حتی با محدود کردن خروج پرتقال از استان‌ها باید مدیریت شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر