امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۸/۸/۲۸ - ۰۹:۰۹ شناسه خبر : ۴۱۱۰

سامان‌دهی ۵۵درصدی مزار شهدای مازندران مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: تاکنون ۷۸۰ گلزار با ۴۸.۵ درصد و ۵ هزار و ۶۹۱ مزار حدود ۵۵ درصد سامان‌دهی شده است.

وارش نیوز: هدایت مظلومی امروز در ارتباط با سامان‌دهی گلزار شهدا اقدامات مثبتی در سطح استان صورت گرفته است، اظهار کرد: تا پایان مهر ماه سال 98 تعداد هزار و 613 گلزار در سیستم آمار ثبت شده است.

وی افزود: تاکنون 780 گلزار با 48.5  درصد و 5 هزار و 691 مزار حدود 55 درصد سامان‌دهی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بر گرفته از آموزه‌های ناب اسلام و مکتب حسینی است، اضافه کرد: امروز تفکر و ایده شهدا و ایثارگران می‌تواند به‌عنوان بهترین الگوهای اعتقادی و راه و رسم زندگی به نسل جدید جامعه معرفی شود.

این مسؤول بیان کرد: پیگیری امور درمانی ایثارگران را یک ضرورت است که برای حل مشکل درمانی و بیمه‌ای جامعه هدف استان، تمهیدات لازم برای قرارداد بیمه‌ای با مراکز خدمات درمانی اندیشیده شده است.

مظلومی به قرارداد و همکاری  57 پزشک طرح پایش سلامت با بنیاد، اضافه کرد: پزشکان پایش سلامت بنیاد به‌منظور انجام معاینات پزشکی با هماهنگی بنیاد شهرستان‌ها در منازل خانواده‌های معظم شهدای بستری در منزل حضور پیدا یافته و اقدامات درمانی این افراد را مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی درباره طرح سپاس بنیاد، گفت: بنیاد در زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری باید سپاسگزار و قدردان خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشد و در این مسیر از همه ظرفیت دستگاه‌ها و نهادها  برای تکریم و تجلیل از این اسوه‌های صبر و استقامت بهره خواهد برد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران یادآور شد: طرح دیدار از فرزندان شاهد فاقد مادر نیز از ابتدای سال 98 در این استان به مرحله اجرا درآمد.

مظلومی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه و ارائه خدمات مشاوره‌ای به جامعه هدف از دیگر فعالیت‌های بنیاد است، اضافه کرد: سه مرکز مشاوره شاهد و ایثارگر در شهرستان‌های ساری، بابل و تنکابن در بخش‌های مختلف فعال است.

وی اظهار کرد: به علت دیون بیمه تکمیلی به داروخانه‌ها، 60 درصد مراکز داروخانه‌ای به صورت یک جانبه لغو قرارداد کردند و با این وجود در حال حاضر تعداد 224 مرکز درمانی شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه، داروخانه‌ها و آزمایشگاه در سطح استان به خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر